پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۵
برنامه جلسات ايران‌شناسي و اسلام‌شناسي كتابخانه ملي

رييس مركز تحقيقات و مطالعات ايران‌شناسي و اسلام‌شناسي سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران از تنظيم 12 نشست كارشناسي در اين بخش از كتابخانه ملي در سال 89 خبر داد.\

حجت‌الاسلام والمسلمين محمدعلي ابهري در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، تصريح كرد: شش نشست ايران‌شناسي و شش نشست اسلام‌شناسي در سال جديد به صورت يك هفته در ميان در سالن نشست‌هاي بخش ايران‌شناسي و اسلام‌شناسي برپا خواهد شد. 

وي با اشاره به اين كه سال گذشته تا حد امكان نشست‌هاي ايران‌شناسي و اسلام‌شناسي برگزار شد، اظهار داشت:‌ عناويني مانند «طرح مباحث اسلام‌شناسي، چيستي و چرايي»، «مكاتب و جريان‌هاي اسلام‌شناسي در جهان»، «مكاتب و جريان‌هاي ايران‌شناسي در جهان»، «ايرانيان، خارجيان و تاريخ ايران» و «كمبريج از دو منظر ايران شناسان خارجي و ايراني» در سال گذشته مورد بحث و مناظره قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام ابهري با تاكيد بر اين كه نخستين نشست كتابخانه ملي در سال جديد، چهارشنبه هفته آينده با اولويت مباحث «ايران‌شناسي» برگزار خواهد شد، افزود: اين نشست به احتمال زياد با موضوع «ايران‌هراسي در جهان غرب» برگزار خواهد شد كه اكنون در حال تنظيم برنامه‌هاي آنيم.

رييس مركز تحقيقات ايران‌شناسي و اسلام‌شناسي كتابخانه ملي ايران در پايان اظهار داشت:‌ مجموعه نشست‌هاي ايران‌شناسي و اسلام‌شناسي به صورت سخنراني، پرسش و پاسخ و ميزگرد برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط