سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۰
«یک کاروان دل» به نمایشگاه 23 می‌آید

مجموعه شعر شاعران استان قم پیرامون موضوع اصحاب امام حسین(ع) با عنوان «یک کاروان دل» توسط نشر شانی و ابتکار دانش در دست انتشار است و در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.\

سیدحمیدرضا برقعی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره این مجموعه شعر آیینی توضیح داد: «یک کاروان دل» مجموعه‌ای از سروده‌های شاعران قم با مقدمه‌ای از محمدعلی مجاهدی است که تمامی آن‌ها با موضوع اصحاب امام حسین(ع) سروده شده‌اند. گردآوری شعرهای این مجموعه برعهده من بوده است.

وی به تعداد و قالب این شعرها اشاره و تصریح کرد: حدود 50 قطعه شعر در قالب‌های غزل، مثنوی، دوبیتی و سپید برای این مجموعه در نظر گرفته شده است. نخستین‌بار به سفارش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این مجموعه منتشر شد اما توزیع عمومی نداشت. در حال حاضر انتشارات ابتکار دانش و نشر شانی چاپ این مجموعه را برای بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در دست دارند.

برقعی در تشریح مقدمه این مجموعه گفت: مجاهدی در مقدمه به بدیع بودن این اثر و این‌که تاکنون کمتر به این موضوع پرداخته شده اشاره کرده است. همچنین اشاره مختصری به تاریخ‌چه شعر آیینی و مذهبی داشته است.

این شاعر در ادامه درباره نخستین مجموعه شعرش که به چاپ نهم رسیده است اظهار داشت: چاپ نهم «طوفان واژه‌ها» توسط انتشارات فصل پنجم منتشر شده است و در نمایشگاه کتاب امسال ارائه خواهد شد. این مجموعه شعرهای من طی سال‌های 1384 تا 1386 را شامل می‌شود.

وی افزود: شعرهای این مجموعه در قالب‌های کلاسیک سروده شده‌اند و شامل 30 قطعه شعر بلند با موضوع و مضامین مذهبی و آیینی می‌شود. محمدعلی مجاهدی که از استادن من در حوزه شعر بوده مقدمه‌ای بر این کتاب نوشته است.

برقعی در پایان یادآور شد: حدود 60 قطعه از شعرهایم را در یک مجموعه گردآوری کرده‌ام و در حال حاضر این سروده‌ها در مرحله ویرایش و انتخاب نهایی هستند تا دومین مجموعه شعرم را منتشر کنم. البته عنوان مجموعه و ناشر آن هنوز مشخص نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط