سه‌شنبه ۳ مهر ۱۳۸۶ - ۱۱:۴۳
"بزرگ بانوي هستي" به زيور طبع آراسته شد

"بزرگ بانوي هستي اسطوره، نماد، صور ازلي" كتاب تازه "گلي ترقي" از سوي انتشارات نيلوفر روانه بازار نشر شده است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در مقدمه اين كتاب آمده است: مضمون مشترك مقاله‌هاي اين كتاب پرسش از مفهوم اسطوره و رابطه آن با انسان و حيات دروني اوست. اسطوره مبين نوعي جهان بيني و نحوه حضور در عالم است، عالمی به نام كشف و ضهود و تخيل. 

در ادامه مقدمه مي‌خوانيم: انسان اساطيري خود را با طبيعت و تمامي هستي يكي مي‌داند و سر و كارش با حقايق ازلي و ساحت ديگري از وجود است. در دوران كنوني كه علم و سياست حاكم بر احوال انسان مدرن شده است، نيروهاي متعالي ذهن و روان تبديل به ابرقدرت‌هاي اجتماعي و ايدئولوژي‌هاي سياسي شده‌اند؛ اما از آن‌جا كه آدمي موجودي چند ساحتي است و در عمق جانش نيازمند ساحتي ديگر از هستي است، پرسش از نيستي و تولد، زندگي بعد از مرگ، گريز از زمان و آرزوي جاودانگي همواره دغدغه‌ ذهني او بوده و او هنوز و همچنان نيازمند آن است كه گه گاه به تقليد و تكرار اشارات اساطيري برخيزد و با زمان بيكران آغاز هم عهد و هم عصر شود.

در این کتاب به صورت ازلی، اسطوره چیست؟، خدایان عصر علم و تکنولوژی، درآمیختگی نور و ظلمت، سفری دوزخی به عالم تاریک زیر جهان، سفر به انتهای وجود و اسطوره تولد قهرمان اشاره شده است.

"بزرگ بانوی هستی" با شمارگان 2200 نسخه و بهای 2200 تومان به بازار کتاب آمده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها