پنجشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۶
همایش دوم با محور شعر پروین برگزار می‌شود

دومین همايش «كارنامه صدساله شعر زنان فارسی‌سرا» با محوريت شعر پروین اعتصامی، پاییز ۸۹ از سوي پژوهشكده شعر و هنر دانشگاه الزهرا(س) و با همكاری فرهنگستان هنر، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای گسترش زبان و ادب فارسی و انجمن شاعران ایران برگزار مي‌شود._

فاطمه راكعي، رئیس نخستین همایش «کارنامه صدساله شعر زنان فارسی‌سرا» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران در توضیح دلیل انتخاب شعر پروین به عنوان محمور همایش دوم گفت: با توجه به این‌که شعر پروین باید در تمامی ابعاد بررسی و با نگاهی تازه تنظیم و گردآوری شود، پس این امر نیازمند پژوهشی نوین در این زمینه برای پر کردن خلاء‌های پژوهشی موجود است.

وی ادامه داد: برگزاری دومین همایش «کارنامه صدساله شعر زنان فارسی‌سرا» با محور شعر پروین، فرصت مناسبی برای پژوهشگران، استادان و علاقه‌مندان حوزه شعر است تا پژوهش‌های خود را در این زمنیه ارائه کنند.

راکعی به انتشار مقالات برگزیده همایش در کتابی با عنوان «مجموعه مقالات همایش کارنامه صدساله شعر زنان فارسی‌سرا» اشاره و تصریح کرد: براساس نتایج پژوهش‌های صورت گرفته در ارتباط با شعر پروین که در همایش دوم ارائه خواهند شد می‌توان کتابی جامع در زمینه شعر پروین و بررسی ویژگی‌های شعری او تدوین کرد.

وی یادآور شد: پیشنهاد تدوين چنين كتابي در ارتباط با شعر پروين را به عنوان يكي از طرح‌های انجمن شاعران پیش‌تر مطرح كرده بودم و بر همین اساس محور همایش دوم «کارنامه صد ساله شعر زنان فارسی‌سرا» شعر پروین انتخاب شد تا شاید بتوانیم به هدف مدنظر که همان انتشار کتابی جامع درباره شعر پروین است نزدیک شویم.

این استاد دانشگاه در پایان به انتشار کتاب «مجموعه مقالات برگزیده نخستین همایش کارنامه صدساله شعر زنان فارسی‌سرا» اشاره کرد و توضیح داد: حدود ۱۰۰ چكيده مقاله و بيش از ۶۰ مقاله كامل به دبيرخانه نخستین همايش «کارنامه صدساله شعر زنان فارسی‌سرا» رسيده بود. بیش از ۴۰ مقاله درباره محورهای همایش در داوري‌ها براي ارائه در همايش و انتشار در مجموعه مقالات همايش انتخاب شد که توسط انتشارات دانشگاه الزهرا منتشر و در بیست‌ و سومین نمایشگاه کتاب ارائه مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط