یکشنبه ۸ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۵
انتشار «تسنیم ۱۹ و ۲۰» پس از تعطیلات نوروزی

مسوول انتشارات اسراء از انتشار جلدهای نوزدهم و بیستم تفسیر تسنیم که تفسیری ترتيبي از قرآن کریم بر مبنای فرمایشات آیت‌الله جوادی آملی است، پس از تعطیلات نوروزی خبر داد.\

حميدرضا بابايي در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان داشت: علاوه بر این آثار، يك عنوان از آثار تاليفي اين مرجع تقليد شيعي نیز پس از نیمه فروردین ماه سال ۸۹ منتشر خواهد شد.

وی با بیان این که در جلد هجدهم تسنیم، تفسير آيات هفدهم تا چهل و دوم سوره نساء آورده شده‌اند، گفت: تسنيم 19 با تفسیر آيه ۴۳ سوره نساء آغاز مي‌شود.

بابایی عنوان داشت: تفسير تسنیم با استناد به آيات قرآن كريم، روايات و مباحث عرفاني، مي‌كوشد مفاهيم اين كتاب آسماني را به صورت آيه‌ به آيه براي مخاطبان خاص خود تبيين كند. 

پيش‌بيني مي‌شود جلدهاي اين مجموعه تا شماره 80 ادامه يابند. اين مجموعه يك دوره تفسير ترتيبي قرآن كريم است كه براي جامعه‌ قرآن‌پژوه كشور در نظر گرفته شده و از ابتداي سوره حمد تا پايان كتاب آسماني مسلمانان را دربر مي‌گيرد. مخاطبان تخصصي اين كتاب مرجع را طلاب حوزه‌ها، دانشجويان هريك از شاخه‌هاي رشته‌هاي علوم قرآني و قرآن‌پژوهاني كه دست‌کم اطلاعات پايه‌اي نسبت به علوم قرآني دارند، تشكيل مي‌دهند.

مركز مطالعاتي ـ تحقيقاتي اسراء با پژوهش در زمينه‌هاي گوناگون علوم قرآني به نشر و گسترش انديشه‌هاي ديني و اعتقادي آيت‌الله جوادي آملي مي‌پردازد. اين مركز تاكنون آثار متعددي از اين عالم قرآني را چاپ و منتشر كرده است و كتاب‌هايي را نيز در دست پژوهش و تكميل مراحل مقدماتي چاپ در دست اقدام دارد.

از دیگر تالیفات آیت الله جوادی آملی می‌توان کتاب‌هایی نظیر «توحید در قرآن»، «امام مهدی (عج) موجود موعود»، «فلسفه الهی از منظر امام رضا(ع)»، «قرآن در قرآن»، «حیات حقیقی انسان در قرآن»، «اسرار عبادات»، «ولایت علوی»،‌ « دین‌شناسی»، «جرعه‌ای از صهبای حج»، «دنیاشناسی و دنیاگرایی در نهج البلاغه»، «عرفان حج» و «جرعه‌ای از بیکران زمزم؛ پژوهشی پیرامون اسرار حج» را نام برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط