سه‌شنبه ۳ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۳

«اوا گابریلسون» نامزد «استیگ لارسن» نویسنده سوئدی سه‌گانه پرفروش «هزاره» در مصاحبه با نشریه «اشترن» اعلام کرد که «لارسن» این سه گانه را به تنهایی ننوشته و او نیز در این امر مشارکت داشته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، «گابریلسون» در این مصاحبه اعلام کرد: من به شکل فعالی در این کار مشارکت داشتم و امروز که این کتاب‌ها را می‌خوانم، به سختی می‌توانم تشخیص دهم که بالاخره این سبک و محتوا به من مربوط می‌شود یا «لارسن». 

انتظار می‌رود جزيیات دقیق‌تر درباره ارتباط وی با «لارسن» و نقش وی در نگارش سه‌گانه «هزاره»، در کتابی که توسط «گابریلسون» در فصل پايیز در استکهلم منتشر می‌شود، ذکر شود.

«استیگ لارسن» نویسنده سه رمان جنایی و موفق بین‌المللی كه در آلمان با عنوان «کوری»، «رستاخیز» و «بخشش» به بازار آمد، اندک زمانی پیش از انتشار جلد نخست این سه گانه در سال 2004 در سن 50 سالگی بر اثر حمله قلبی درگذشت. میراث «لارسن» پس از درگذشت وی به پدر و برادرش رسید.

«گابریلسون» در این مورد اینگونه اظهار عقیده کرد: پس از مرگ این نویسنده، پدر وبرادرش با من به گونه‌ای رفتار کردند که گویی من اصلا وجود نداشتم و البته زمانی که کار فروش کتاب‌ها آغاز شد و آن‌ها احتمال دادند که من بخش چهارم کتاب‌های «لارسن» را پنهان کرده باشم، به من پیشنهاد کردند که نیمی از خانه محل سکونت‌مان که «استیگ» پول آن را پرداخت کرده بود را، به من ببخشند. بعدها «گابریلسون»دریافت غرامتی در حدود دو میلیون یورو را ازسوی وراث این نویسنده رد کرد.
 
نشریه «اشترن» وجود نسخه چهارم رمان «لارسن» را تايید کرده است. طبق ادعای «گابریلسون» این 200 صفحه در لپ تاپ «لارسون» که به شکل اسرار آمیزی ناپدید شده، ذخیره شده است.
«گابریلسون» در توجیه این مساله که چرا هرگز به عنوان نویسنده رسمی این رمان‌ها مطرح نشده، به تهدیدات تندروهای جناح راستی سوئد اشاره کرد و گفت این کار بسیار خطرناک بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها