سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۰
جشنواره ادبي خطوط هوايي امارات در راه است

به گفته مسئولان جشنواره ادبي خطوط هوايي امارات، جشنواره امسال غني‌تر، وسيع‌تر و فعال‌تر از گذشته خواهد بود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از گلف نيوز، بيش از 100 نويسنده از كشورهاي عربي و غيرعربي در جشنواره امسال خطوط هوايي امارات كه پس از نمايشگاه سالانه كتاب دبي، مهم‌ترين رويداد فرهنگي در دبي محسوب مي‌شود، شركت مي‌كنند. طبق برنامه، جشنواره امسال 13-10 مارس (22-19 اسفند) در هتل اينتركنتيننتال دبي برپا مي‌شود.
 
افزون بر عرضه كتاب، جلسات نقد و بررسي و رونمايي از آثار تازه نويسندگان، مسئولان برگزاري جشنواره ادبي خطوط هوايي امارات با در نظر گرفتن برنامه‌هاي متعدد، آن را به صورت رويدادي فرهنگي-آموزشي طراحي كرده‌اند. برنامه‌هايي چون نمايش‌هاي موزيكال، آشپزي ملل، كارگاه‌هاي آموزشي خلاقيت ادبي براي كودكان و بزرگسالان و كارگاه‌هاي نمايش و تصويرسازي نيز در كنار نمايشگاه كتاب برگزار مي‌شود.
 
«ايزابل ابولهول» مدير جشنواره ادبي خطوط هوايي امارات مي‌گويد: «برنامه‌هاي متعددي در اين جشنواره چهار روزه در نظر گرفته شده و در مجموع جشنواره شلوغ و پر سر و صدايي خواهيم داشت. در طول روز برنامه‌هايي چون گفتگو با يكي از نويسندگان مشهور جهان، شركت در كارگاه‌هاي خلاقيت ادبي يا كارگاه ترجمه برگزار شده و هر يك از روزهاي كاري جشنواره با برگزاري نمايش موزيكال يا قصه‌خواني به پايان مي رسد».
 
يان مارتل سوئدي، مارتين آميس بريتانيايي، بهاء طاهر مصري، آميت چادوري هندي، بدريه البشير از عربستان سعودي و خانم ژاكلين ويلسون از كانادا تنها بخشي از نويسندگان و چهره‌هاي جهاني حاضر در اين جشنواره خواهند بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها