دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۱
2 اثر ديني و شناختي بوستان كتاب

موسسه بوستان كتاب همزمان با دومين هفته اسفند ماه، كتاب‌هاي «پژوهشی در فلسفه اسلامی» اثري از عزیز الله قاضی صابری و «همسرداری» نوشته آيت‌اللَّه ابراهيم امينى را منتشر كرد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، كتاب «پژوهشی در فلسفه اسلامی» كه براي مخاطبان تخصصي اين حوزه به رشته تحرير در آمده است، در شمار آثار فلسفه اسلامی دسته‌بندی مي‌شود. 

فلسفه اسلامی، ميراث بزرگ انديشه و تفكر اسلامی است كه به دست فيلسوفان مسلمان، تكامل يافت. در اين نظام فكری، ظرايف و نكته‌هايی يافت می‌شود كه حاصل انديشه‌ورزی و تأملات عميق فلاسفه اسلامی‌اند.
 
اثر حاضر، مباحثي نظير مقوله‌های اشتراك وجود، زيادت وجود، اصالت وجود يا ماهيت، وحدت و كثرت حقيقت وجود، سبب تخصص وجود، انقسام وجود به رابط و مستقل، جعل و مجعول، صفات سلبيه وجود، تقدم و تأخر و معيت، حدوث و قدم، ماهيت، تخصص و تميز، وحدت و كثرت، هويت و حمل، غيريت و تقابل را بررسي كرده است.

نخستين چاپ كتاب‌ «پژوهشی در فلسفه اسلامی» از سوي موسسه بوستان كتاب در قطع وزیری،‌ جلد سلفون و بهاي 135000 ريال به چاپ رسيد.

همچنين اين موسسه كتاب «همسرداری» اثري از آيت‌اللَّه ابراهيم امينى را در موضوع کتاب‌هاي اخلاق و علوم تربیتی به چاپ بیست و هشتم رساند.

به اعتقاد نويسنده اين كتاب، خانواده در پرتو شناخت صحيح و واقع‏بينانه همسران از وظايف زناشويى و طرز تفكر و خواسته‏هاى يكديگر، پويا و سالم مى‏شود و بدين‏سان بستر مناسب براى تربيت فرزندانى صالح فراهم خواهد شد. 

اين اثر با توجه به ضرورت اجتماعى، مشكلات و مسايل زناشويى را با استفاده از آيات و روايات‏ و رفتارهاى اجتماعى افراد بررسى و راهكارهاى لازم را براى سلامت خانواده ارايه كرده است. 
 
استاد آيت‌اللَّه ابراهيم امينى سال 1304 شمسى در نجف‏آباد متولد شد. وي پس از گذراندن تحصيلات كلاسيك سال 1321 به حوزه علميه اصفهان رفت و ادبيات و بخشي از سطح فقه و اصول را در آن‏جا گذراند. آنگاه در حوزه علميه قم به تحصيل ادامه داد و ضمن تكميل دروس سطح نزد استادان معروف آن زمان، خارج فقه و اصول را نزد آيات عظام بروجردى، امام خمينى(ره)، گلپايگانى و محقق داماد، فراگرفت و براي آموختن فلسفه از آراي علامه طباطبايى‏ بهره برد. 

وي علاوه بر تدريس فقه و اصول و فلسفه از سال 1342 به تأليف و تحقيق پرداخت و آثار زيادى منتشر كرد كه از آن ميان مي‌توان كتاب‌هاي «همه بايد بدانند»، «بررسى مسايل كلى امامت»، «وحى در اديان آسمانى»، «تربيت»، «اسلام و تعليم و تربيت»، «آشنايى با وظايف و حقوق زن»، «پيامبرى و پيامبر اسلام(ص)»، «آشنايى با اسلام»، «خداشناسى»، «معاد»، «جوان و همسرگزينى» و «امامت» را نام برد. اكثر كتاب‏هاى وي به يك يا چند زبان ديگر ترجمه شده‌اند. 

بیست و هشتمين چاپ كتاب «همسرداری»(ویرایش دوم) از سوي موسسه بوستان كتاب در قطع وزیری، جلد شومیز و بهاي 37000 ريال براي مخاطبان عمومی به چاپ رسيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط