یکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۹
مقدمات راه‌اندازی کتابخانه تخصصی فلسطین فراهم شد

با تفاهم‌ دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی و دبیر کل جمعیت دفاع از مردم فلسطین، كتابخانه تخصصی فلسطین در جوار کتابخانه حضرت زهرا(س) تهران تاسيس مي‌شود. تشکیل بانک جامع مدارک و اسناد، ارایه دستاوردهای جمعیت دفاع از مردم فلسطین در کتابخانه‌های کشور، مشارکت در توسعه فعالیت‌های پژوهشی و بهره‌گیری از امکانات رسانه‌ای دو طرف با هدف اطلاع‌رسانی در موضوع فلسطین، مفاد این تفاهم نامه بودند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،بر اساس این تفاهم نامه، نهاد کتابخانه‌های کشور متعهد است ضمن اختصاص بخشی از کتابخانه حضرت فاطمه زهرا(س) براي تاسیس کتابخانه تخصصی فلسطین، در برگزاری همایش‌ها و نشست‌های نقد آثار منتشر شده در موضوع فلسطین با جمعیت دفاع از مردم فلسطین همکاری کند. ارایه نقشه‌های الگوی کتابخانه استاندارد برای ساخت کتابخانه تخصصی فلسطین کنار بوستان ملت، همکاری با جمعیت در برگزاری مسابقات کتابخوانی در میان اعضای کتابخانه ها با موضوع فلسطین، از دیگر تعهدهای نهاد کتابخانه‌هاست.

جمعیت دفاع از مردم فلسطین نیز متعهد است، منابع مکتوب جمعیت را به کتابخانه تخصصی حضرت فاطمه زهرا(س) انتقال دهد و محصولات فرهنگی مورد نیاز نهاد را از انتشارات قبله اول با 50 درصد تخفیف ارایه دهد.

در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، محمدعلی نورانی، قائم مقام جمعیت دفاع از مردم فلسطین با اشاره به آغاز فعالیت‌های این جمعیت از سال 1379 به کتابخانه تخصصی این جمعیت در موضوع فلسطین اشاره کرد و گفت: امیدواریم با این تفاهم نامه زمینه راه اندازی کتابخانه عمومی تخصصی و دیجیتال فلسطین فراهم شود.
همچنین مجتبی رحماندوست، دبیر کل جمعیت دفاع از مردم فلسطین اظهار امیدواری کرد با همکاری نهاد کتابخانه ها احساس مقدس دفاع از فلسطین به اندیشه و شعور ملی تبدیل شود.

همچنین، منصور واعظی، دبیر کل نهاد کتابخانه ها، از قدس به عنوان جبهه مقدم مبارزه فرهنگی با استکبار یاد کرد و گفت: امیدواریم این تفاهم نامه در تبدیل شور انقلابی دفاع از قدس به شعور موثر باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها