دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۸
کتاب‌های نویسنده منتقد خاندان سعودی از نمایشگاه ریاض حذف شد

پلیس عربستان سعودي ضمن توقيف كتاب‌هاي يك منتقد مشهور خاندان سعودي از عرضه آنها در نمايشگاه بين‌المللي رياض جلوگيري كرد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از «آسوشيتدپرس»، سازمان امنيت عربستان سعودي ضمن جلوگيري از عرضه كتاب «عبدالله عبدالحميد» در «نمايشگاه بين المللي رياض» تمامي نوشته‌هاي او را توقيف كرد.

«انجمن حقوق مدني و سياسي سعودي» ضمن تاييد این خبر گفت كتاب‌های توقیف شده عبدالحميد در بردارنده موضوع‌هاي مختلفي از جمله اصلاحات اجتماعي و سياسي است. عبدالحميد از منتقدان سرشناس خاندان سعودي است كه به خاطر تلاش براي اصلاحات سياسي، زمان زيادي را در زندان به سر برده است.

اين در حالي است كه سخنگوي وزارت فرهنگ عربستان كه متولي برگزاري نمايشگاه بود مدعي شده كه از توقيف هيچ كتابي در نمايشگاه خبر ندارد و از تاييد اين خبر طفره رفت. وي گفت تعدادي از كتاب‌ها به دليل نقض قوانين نشر از جمله توهين به اسلام و دولت و هنجارهاي جامعه توقيف شدند.

در سال هاي اخير، خاندان سعودي گام هايي را برای باز كردن فضاي سياسي و اجتماعي برداشته‌اند كه از آن جمله مي‌توان به حضور مشترك زنان و مردان در اين نمايشگاه اشاره كرد در حالي كه پيش از اين، مردان و زنان از يكديگر جدا بودند.

نمايشگاه كتاب رياض از 2 تا 12 مارس (11 تا 21 اسفند)‌ برپا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها