چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۲
از نويسنده تازه كار تا ناشر پر پرفروش

پس از سه سال انتشار محدود داستان فانتزي «اكسا پولوك»، نشر XO در فرانسه دست به انتشار پرتيراژ جلد اول داستان زده است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از خبرگزاري فرانسه، داستان فانتزي «اكسا پولوك»، داستاني با فضاي تخيلي هري پاتر، سرانجام موفق به جذب عده زيادي از خوانندگان فرانسوي علاقه‌مند به ادبيات فانتزي شد. چنين موفقيتي XO، ناشر بزرگ آثار داستاني كودكان و نوجوانان فرانسه، را بر آن داشت جلد نخست داستان را 15 مارس (24 اسفند) با شمارگاني 50 هزار نسخه‌اي بار ديگر روانه بازار كند.
 
31 دسامبر 2005، آن پليشوتا و ساندرين وولف، كارمندان كتابخانه‌اي در استراسبورگ، تصميم به نوشتن داستان دختر نوجواني 13 ساله به نام اكسا پولوك گرفتند كه پس از نقل‌مكان از فرانسه به لندن توانايي‌هايي مافوق طبيعي كسب مي‌كند. با اين وجود نويسندگان «اكسا پولوك» اصرار بر ويژگي‌هاي واقعي‌تر كاراكتر داستاني‌ خود دارند و بر تفاوت‌هاي او با هري پاتر بسيار تاكيد كرده‌اند.
 
ماه آگوست (مرداد) 2006، پس از روزها و شب‌ها كار پيوسته، اين دو نويسنده موفق شدند اثر 600 صفحه‌اي را در دو جلد نخست داستان «اكسا پولوك» به اتمام برسانند. پس از عدم پذيرش بسياري از ناشران فرانسوي چون گاليمار براي انتشار داستان، اين دو نويسنده بدون نااميدي تصميم گرفتند خود به طور شخصي به انتشار اثر و پخش آن بپردازند و جلد نخست داستان را به نام «غيرمنتظره» در فوريه 2007 در كتابفروشي‌هاي شرق فرانسه منتشر كردند.
 
پس از راه‌اندازي يك وبلاگ و يك سايت اينترنتي به نام «اكسا پولوك» طرفداران آن روز به روز بيشتر شدند. «مرد آهني» (جلد دوم؛ اكتبر 2007) و «مورموي دلپذير» (جلد سوم؛ نوامبر 2008) نيز بدنبال هم به بازار آمدند و دو نويسنده موفق شدند 14 هزار نسخه از سه جلدشان را با تلاش شخصي منتشر كنند.
 
سرانجام پس از تلاش‌هاي ادامه‌دار دو نويسنده و موفقيت آن‌ها، انتشارات بزرگ XO تصميم به انتشار «غيرمنظره» با تيراژ 50 هزار نسخه در فرانسه، سوييس و بلژيك گرفت. ترجمه انگليسي اين داستان فرانسوي نيز آغاز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها