دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۲
نعيمي و 5 اثر آماده چاپ

حميدرضا نعيمي، نويسنده و كارگردان تئاتر، از چاپ پنج نمايشنامه خبر داد.\

نعيمي به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: پنج نمايشنامه «كالون و قيام كاستليون»،‌ «چه‌گوارا»، «شاه‌لير»، «خانه كاغذي» و «وقتي از عشق حرف مي‌زنيم از چه حرف مي‌زنيم» كه هر كدام از نظر فرم و شكل متفاوت هستند را براي چاپ آماده كرده‌ام.

وي ادامه داد: در نمايشنامه «كالون و قيام كاستليون» به ماجراي استبداد ديني در قرون وسطي تحت رهبري ژان كالون پرداخته مي‌شود كه به اعدام ميشل سروه، شكنجه، آزار و اذيت روشنفكراني چون سباستين كاستليون منجر مي‌شود. دوران سياهي كه بر كشورهاي اروپايي سيطره مي‌اندازد و سياهي آن دوران در اين اثر بررسي شده است.

نعيمي افزود: در «چه‌گوارا» داستان پزشك، شاعر و عكاس انقلابي مبارز روايت مي‌شود؛ به خصوص دوران مبارزه اين شخص در كشور بوليوي تا هنگام مرگ.

وي گفت: نمايشنامه «وقتي از عشق حرف مي‌زنيم از چه حرف مي‌زنيم» براساس سه داستان ریموند کارور نوشته شده. اين اثر موضوعي اجتماعي دارد و دنياي معاصر آمريكا را در برمي‌گيرد. 

نعيمي ادامه داد: در نمايشنامه «شاه‌لير» قدرت در درون خانواده‌اي بررسي مي‌شود كه قدرت ديد‌گان آنها را نابينا كرده و همه به نوعي يكديگر را مي‌درند. شخصيت‌ها در نمايشنامه «شاه‌لير» به خوب و بد دسته‌بندي مي‌شوند. 

به گفته وي، نمايشنامه «خانه كاغذي» داستان زن و مردي است كه در حال تدارک برگزاري سي‌امين سالگرد ازدواجشان هستند ولي دچار بحران زندگي مي‌شوند.

نعيمي گفت: نمايشنامه «فيل» را براساس سه داستان ريموند كارور با نام‌هاي «صميميت»، ‌«فيل» و «كسي كه روي اين تخت مي‌خوابيده» نوشته‌ام. موضوع اين سه داستان درباره نهاد خانواده است. نمايشنامه با تمام نگاهي كه كارور به جامعه انساني، عشق، تنهايي، شكست و اميد دارد، نوشته شده است.

نمايش «شاه‌لير» به كارگرداني آرش دادگر و با بازي رضا بهبودی، مهران امام‌بخش، خسرو شهراز، یعقوب صباحی، بهناز نازی، جواد نمکی و امین طباطبایی اجرا شده است.

«خانه كاغذي» به كارگرداني مهدي برومند و بازي سعيد زندي، طيبه قاسم‌پور، نسيم نوري و فرهاد لاری اجرا شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها