یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۷
ترجمه و انتشار كتاب‌هاي اميركبير در سوريه

در ديدار رئيس انتشارات اميركبير و مشاور فرهنگي جمهوري عربي سوريه ضمن تاكيد بر زمينه‌هاي مشترك فرهنگي، مقرر شد كارگروهي براي عملياتي كردن حضور اميركبير در بازار نشر سوريه از طريق ترجمه و توزيع كتاب‌هاي اميركبير در اين كشور فراهم شود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، به نقل از روابط عمومي موسسه انتشارات اميركبير، احمد نثاري، رئيس موسسه انتشارات اميركبير و غسان كلاس مشاور مركز فرهنگي عربي سوريه در تهران درباره زمينه‌هاي همكاري طرفين در بازار نشر سوريه بحث و تبادل نظر كردند.

در ابتداي اين جلسه احمد نثاري با اشاره به اشتراكات فرهنگي ايران و سوريه، اين ديدار را مهم ارزيابي كرد و آن را زمينه‌ساز گسترش همكاري اميركبير با دفتر امور فرهنگي سوريه در تهران دانست.

رئيس انتشارات اميركبير در ادامه افزود: اميركبير به عنوان يكي از مهمترين و گسترده‌ترين موسسات فعال در حوزه نشر با توجه به گنجينه ارزشمندي كه در اختيار دارد، آماده است تا شرايط لازم را براي گسترش فعاليت‌ها و همكاري‌هاي خود با دفتر فرهنگي عربي سوريه در تهران فراهم سازد.

وي با اشاره به جايگاه تعاملات ايران و سوريه در حوزه‌هاي مختلف فرهنگي و از آن جمله حوزه نشر، تصريح كرد: ما به دنبال آنيم كه آثار و منشورات اميركبير را در بازارهاي جهاني مطرح كرده و در اين ميان بنا به تعاملات و اشتراكات موجود، در صدد حضور در بازارهاي سوريه هستيم.

در ادامه اين نشست مشترك غسان كلاس ضمن ابراز خوشحالي از اين ملاقات به سابقه آشنايي خود با موسسه انتشارات اميركبير به عنوان مهمترين موسسه نشر ايراني در سطح بين‌المللي از سال‌هاي قبل اشاره و تصريح كرد: از زمان حضور در تهران به عنوان مشاور فرهنگي مركز فرهنگي غرب سوريه به دنبال فرصتي براي اين ديدار و آشنايي هرچه بيشتر با موسسه اميركبير بودم.

وي با بيان اين‌كه بسياري از كتاب‌هاي فاخر متعلق به نويسندگان بزرگ ايراني، عربي و جهان اسلام را به واسطه اين انتشار مطالعه كرده‌ است، تصريح كرد: ما ضمن استقبال از گسترش همكاري در زمينه‌هاي مختلف فرهنگي، آمادگي كامل خود را براي حضور اميركبير در بازار نشر سوريه از طريق برپايي نمايشگاه مشترك، ترجمه كتاب، توزيع كتاب‌هاي اميركبير در سوريه اعلام مي‌كنيم.

در اين ديدار مقرر شد در آينده نزديك كارگروه مشتركي به مظور بررسي زمينه‌هاي همكاري طرفين و بحث پيرامون جنبه‌هاي اجرايي تعاملات تشكيل شود.
 
در پايان اين جلسه كه در دفتر مركزي مؤسسه انتشارات اميرکبير برگزار شد، رئيس مؤسسه انتشارات اميركبير يك دوره از مجموعه پانزده جلدي «موسوعه كلمات ‌الرسول الاعظم (ص)» را به رسم يادبود به غسان کلاس، مشاور فرهنگي دفتر فرهنگي عربي سوريه در تهران، اهدا کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها