یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۰
مرادی: پس از جشنواره از شاعران حمایت شود

محمد مرادی، شاعر و برگزیده دوم بخش شعر سنتی چهارمین جشنواره شعر فجر، تنها اقدام به برگزاری جشنوارها و اهدای جوایز را در جریان شعری کشور موثر نمی‌داند و معتقد است باید در این زمینه و پس از برگزاری چنین جشنواره‌هایی حمایت‌های شایسته‌ای از شاعران صورت گیرد.\

مرادی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره سروده‌هایی که برای رقابت در جشنواره چهارم شعر فجر شرکت داده بود گفت: مجموعه‌ای به صورت منتخب آثارم را در سه بخش مذهبی، آزاد و دفاع مقدس با عنوان‌های «13 بهانه بهار، یک ترانه رسیده‌اند»، «تو سیر و گندم، تو خود حوا» و «به تاوان صبری که نداشته‌ام» برای رقابت در جشنواره شرکت دادم.

وی درباره قالب این شعرها افزود: این سروده‌ها حدود 67 قطعه شعر بود که شامل 50 غزل، 15 رباعی و دو مثنوی می‌شدند.

این شاعر ویژگی آثارش را در ساختار شعری آن‌ها معرفی کرد و توضیح داد: اگرچه اغلب این سروده‌ها در قالب غزل بودند اما سعی کردم تنوع زبانی و روایی در این آثار به خوبی دیده شود.

وی یادآور شد: از سوی دیگر این شعرها محتوایی صادقانه دارند و عشق پرجلوه‌ترین عنصر آن‌ها به حساب می‌آید.

مرادی با تاکید بر این نکته که جشنواره نباید تنها به اهدای جایزه‌ محدود شود اظهار داشت: شاعران بیش از هر چیز نیازمند حمایت در چاپ آثارشان هستند. اگر این حمایت پس از پایان جشنواره‌ها صورت گیرد به معرفی شاعران و شناخته شدن آن‌ها در جامعه ادبی کمک شایانی خواهد کرد.

وی در پایان افزود: اگر حمایت‌های لازم از شاعران صورت گیرد می‌توانیم بگوییم جشنواره تاثیر مثبتی در جریان شعری جامعه داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط