یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۲
نمايشگاه بين‌المللي كتاب رياض در راه است

نمايشگاه بين‌المللي كتاب رياض 12-2 مارس (21-11 اسفند) با حضور صدها ناشر عربي و بين‌المللي برگزار مي‌شود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از عرب نيوز، در نمايشگاه بين‌المللي كتاب رياض بيش از هزار ناشر از عربستان سعودي و ساير كشورهاي منطقه و جهان شركت مي‌كنند.
 
عبدالله ياسر نماينده وزير فرهنگ و اطلاعات و ناظر نمايشگاه در اين باره مي‌گويد: «ما در نظر داريم نمايشگاه كتاب امسال را به جشنواره‌اي فرهنگي در عربستان سعودي تبديل كنيم».
 
كشور سنگال مهمان افتخاري نمايشگاه كتاب رياض در سال 2010 است و برنامه‌هايي چون سمينار فرهنگي-ادبي، نشست‌هاي ادبي-كتابخواني، آشنايي با ادبيات فولكلور اين كشور و خدمات ملت سنگال به ادبيات و تمدن اسلامي برگزار مي‌شود. 

همچنين عناوين متعددي از آثار عربي نويسندگان سنگالي در سالن كتاب سنگال در معرض ديد بازديدكنندگان قرار مي‌گيرد.
 
وزير فرهنگ عربستان در حاشيه نمايشگاه آثار هنري محمدالشهدي هنرمند مراكشي، از برپايي سمينارهايي درباره نقش انجمن‌هاي فرهنگي در ارتقا و توسعه فرهنگي كشور پادشاهي عربستان و مشكلات پيش روي نويسندگان و مترجمان سعودي در كنار نمايشگاه كتاب رياض خبر داد.
 
براي نخستين بار در نمايشگاه كتاب امسال نشستي با حضور نويسندگان زن و مرد و وزير فرهنگ عربستان سعودي برگزار مي‌شود. در پايان نمايشگاه نيز با اهداي جوايزي به 60 محقق عربستاني از جمله زنان، آثار پژوهشي آنها از سوي دولت مورد حمايت قرار مي‌گيرند.
 
نمايشگاه كتاب رياض 12 مارس (21 اسفند) به كار خود خاتمه مي‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها