دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۲:۱۴
کینگ از «مسیر سبز» به ایران رسید

«مسیر سبز» رمانی از استفن کینگ، نویسنده امریکایی، توسط ماندانا قهرمان‌لو به فارسی ترجمه شد. این رمان که فیلم پر فروشی نیز بر اساس آن ساخته شده‌است، با اطلاع نویسنده و همکاری مسولان وب‌سایت رسمی او به زودی در ایران منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،«مسیر سبز» (Green Miles) رمانی شش بخشی از استفن کینگ، نویسنده و داستان‌نگار امریکایی است كه به فارسی ترجمه شده است.

ماندانا قهرمان‌لو، نویسنده این کتاب،‌ به "ایبنا" توضیح داد: داستان کتاب در یک زندان در امریکا می‌گذرد و درباره شخصیتی با نام «پل اجکام» است که به علت کهولت سن در خانه سالمندان است و به بیان بخشی از خاطرات خود برای دوستش الین در زمان خدمت در پلیس می‌پردازد. اجکام در سال ۱۹۳۵ در زندان مسئول گروه اعدام کنندگان بوده و در آنجا با یک سیاهپوست درشت اندام و خوش قلب به نام «جان کافی» آشنا می‌شود که قدرتی خارق العاده دارد و به واسطه آن اجکام را از درد و بیماری رها می‌کند. این زندانی متهم به قتل فجیع دو دختر بچه بود، پل به تدریج دریافت که جان نه تنها سنگدل نبوده بلکه از نیرویی عجیب و شفابخش نیز سرشار ‌است. سرانجام وی در یک صندلی الکتریکی اعدام می‌شود اما در واقع از دنیای مادی رها شده و به دنیای معنوی راه یافته‌است.

این مترجم اضافه کرد: این کتاب مملو از اصطلاحات بدیع و عبارت‌های جذاب است، اما همین مسئله، درک آن برای خواننده فارسی زبان را مشکل کرده است که تلاش کردیم توسط بازساری اصطلاحات و ضمیمه کردن پاورقی و یک مقدمه نسبتا مفصل، تلاش کرده‌ایم که این مشکل را حل کنیم.

قهرمان‌لو تصریح کرد: شخص استفن کینگ (نویسنده این کتاب)، از طریق مکاتبه در جریان ترجمه و انتشار کتابش در ایران قرار گرفته است و مسولان وب‌سایت شخصی او در شبکه اینترنت، برای یافتن معانی دقیق اصطلاحات برای ترجمه، همکاری کرده‌اند.

«مسیر سبز»، که هم اکنون آخرین مراحل انتشار را سپری می‌کند، به زودی توسط انتشارات افراز به بازار کتاب ایران عرضه می‌شود.

پيش از اين فيلمنامه اي از اين رمان به همين نام در ايران منتشر شده بود.اما اين بار رمان اين اثر نوشته استفن كينگ ترجمه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها