شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۰
اورهان پاموک در هندوستان

«اورهان پاموک» نویسنده ترک كه با انتشار جديدترين اثرش «موزه معصوميت» با اقبال عمومي روبه رو شده، براي دیدار با علاقه‌مندان آثارش به هند رفت./

به گزارش خبرگزاری كتاب ايران (ايبنا) به نقل از سایت هندوستان تايمز، پاموک در جريان اين سفر با دوستداران آثارش در بمبئی ديدار كرد و به امضاي رمان «موزه معصومیت» پرداخت.

پاموك با ابراز خوشنودي از اين كه اين كتاب هفته‌هاست در راس فهرست پرفروش‌ترين آثار هند جاي گرفته، گفت از اين كه اين كتاب را يك رمان عاشقانه بنامند احساس انزجار مي‌كند. او گفت اين كتاب نشان دهنده اين است كه داشتن احساسات مشترك، جغرافياي مشترك و تجربيات مشترك چگونه مي‌توانند به نزديك شدن آدم‌ها كمك كنند.

پاموك كه شهر استانبول را به عنوان مكان اصلي اتفاق‌هاي رمانش برگزيده، سعي دارد در اين اثر هم ماند آثار قبلي‌اش از ضرورت تساهل در برخورد با ديگران و اهميت كنار آمدن فرهنگ‌ها و اديان مختلف سخن بگويد.
 
او كه همواره خود را پلي بين فرهنگ‌هاي مختلف مي‌داند، اين سفر را در معيت «كران دساي» نویسنده مطرح هندی انجام داده و در جريان آن از تاج محل نيز ديدن كرده است. پاموک كه گفت از ابراز علاقه‌اش به اين نويسنده هندي خودداري نمي‌كند، او را از افتخارات هند ناميد. 

کران دسای نویسنده 38 ساله هندي كه با رمان «میراث پوچ» در سال ۲۰۰۶ جایزه بوکر را برد، در هند، انگلستان و آمریکا تحصیل کرده و دختر آنیتا دسای نویسنده سرشناس هندی است. آنیتا نیز تاکنون سه بار نامزد جایزه بوکر شده، اما موفق به دریافت آن نشده است.




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها