چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۶
عباس تربن با «زندگي ترک موتور سيكلت» مي‌آيد

«زندگي ترک موتور سيكلت»، نام مجموعه يادداشت‌هايي داستان‌گونه، نوشته عباس تربن است كه توسط انتشارات «هزاره ققنوس» منتشر مي‌شود. به گفته نويسنده، اين مجموعه يادداشت‌ها، خاطرات روزمره يک روزنامه‌نگار موتور سوار است.\

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،‌ تربن، درباره انتشار«زندگي ترك موتور سيكلت» گفت: اين مجموعه يادداشت‌ها خاطرات روزمره يك موتور سوار روزنامه‌نگار است كه هر روز با اقشار متفاوتي از آدم‌هاي جامعه امروزي سروكار دارد و خاطراتش را به گونه‌اي در نسبت با ارتباطش با آن‌ها بيان كرده است. 

وي افزود: در واقع با مرور اين خاطرات، تصويري از فضاي امروز شهري و آدم‌هاي جامعه خودمان را مي‌بينيم؛ اين درحالي است كه آنچه كه روايت مي‌شود، از ديد يک راوي آشنا و امروزي است كه به برخي وقايع شايد، نگاه جزئي‌تري دارد.

اين روزنامه‌نگار درباره وجوه ديگر نگارش اين يادداشت‌ها خاطر‌نشان كرد: نگاه راوي اين يادداشت‌ها تلفيقي است از ديدگاه‌هاي روانشناختي، اجتماعي و حتي دروني و فردي؛ كه گاهي هم حالت مونولوگ پيدا مي‌كند و تحليل موشكافانه او را از ماجراها نشان مي‌دهد؛ ولي ارايه اين ديدگاه‌ها در متن به صورتي پنهان صورت مي‌گيرد. 

تربن تصريح كرد: قالب اين كتاب قالب نسبتا تازه‌اي است؛ چرا كه در متن غير از روايت، از شعر و توصيف و قابليت‌هاي طنز‌آميز نيز استفاده شده است. 

به گفته تربن، بيشتر يادداشت‌هاي اين مجموعه در ستونی با نام «يادداشت‌هاي موتور سيكلت» در یکی از روزنامه‌های ایران منتشر شده است.

«از شعر تا مسافر‌كشي»، «دو نوع رانندگي»، «انگار نه انگار كه خيابان است» و «موتولوگ»، اسامي برخي بخش‌هاي اين كتاب است. 

عباس تربن، فارغ‌التحصيل رشته علوم اجتماعي، ‌شاعر و روزنامه‌نگار است. 

از وی تاکنون كتاب‌هاي «ماه روي صندلي» (مجموعه شعر نوجوان)، «عشق‌هاي لنگه به لنگه» (مجموعه شعر)، «اين مگس وزوزو» (مجموعه شعر كودک) و «ايستگاه لاغري» (مجموعه شعر طنز)، منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط