چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۱
کتاب‌ها، اندوه کودکان زلزله‌زده هايیتی را مي‌زدايند

دفتر بين‌المللي كتاب براي نسل جوان(ibby) براي اجراي پروژه‌اي در جهت ارسال كتاب براي كودكان و نوجوانان كشور زلزله زده هائيتي، از كشورهاي عضو و فعالان خود درخواست كمك مالي كرده است./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، به نقل از «كتابك»: دفتر بين‌المللي كتاب براي نسل جوان(ibby) طي نامه‌ای از همکاران و اعضای خود در سراسر جهان خواسته است براي ياري كودكان و نوجوان زلزله‌زده هائيتي به «صندوق ویژه کودکان در بحران ibby» كمك مالي كنند.
 
در این نامه، دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان نسبت به سرنوشت ژاکلین ترویلت، همکار IBBY در هاییتی ابراز نگرانی كرده بود كه پس از دو روز اين نماينده طي نامه‌اي سلامتي خود را اعلام كرد.

اين نماينده دفتر بين‌المللي كتاب براي نسل جوان پيش از زمین‌لرزه در حال آموزش آموزگاران و کتابداران در اجرای پروژه کتاب درمانی برای کودکان آسیب‌دیده از پدیده‌های طبیعی در هايیتی بود. این پروژه پس از توفان سال ۲۰۰۸ در هاییتی در چارچوب پروژه‌های «صندوق کودکان در بحران دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان» آغاز شده بود.
 
نامه ترویلت خبرهای دردناکی را در برداشت و از مرگ و آسیب دیدگی بسیاری از کودکان شرکت‌کننده در پروژه و همچنین همکاران پروژه خبر می‌داد. از طرفي، کتاب‌هایی که برای پروژه كتاب درماني در هاييتي گردآوری شده بودند از بين رفته‌اند و بسیاری از مدرسه‌ها و مراکز آموزشی که با پروژه همکاری داشتند ويران شده‌اند.
 
بار دیگر دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان اعلام کرده است که به یاری ترویلت می‌رود تا پروژه‌ای دیگر را برای کمک به کودکان بازمانده از زلزله آغاز کند.
 
اين پروژه با یاری گرفتن از کتاب و قصه‌گویی در التیام بخشیدن به آسیب‌های روانی ناشی از فاجعه زلزله كمك خواهد كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها