چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۵
عضويت پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي در انجمن فلسفه دين

پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به عضویت انجمن بین‌المللی فلسفه دین درآمد. انجمن بین‌المللی فلسفه دین، مهمترین انجمن علمی و جهانی در زمینه فلسفه دین است که با هدف ایجاد مرجعی واحد و بین‌المللی فعالیت می‌کند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، درخواست پذيرش عضويت پژوهشگاه پس از برقراری ارتباط با انجمن بین‌المللی فلسفه دین در استرالیا و ارسال اسناد لازم و اطلاعات مرتبط با فعالیت‌های پژوهشگاه در حوزه منطق فهم دین‌، توسط این انجمن پذیرفته شد. 

اين عضويت مي‌تواند در معرفی جایگاه علمی پژوهشگاه در حوزه‌های معرفتی فلسفه دین، منطق فهم دین و معرفت‌شناسی در عرصه بین‌المللی نقش مهمی ايفا كند. 

همچنين با توجه به آثار پژوهشگاه در حوزه‌های معرفتی، عضويت پژوهشگاه در انجمن فلسفه دين موجب حضور بيشتر پژوهشگاه در همایش‌های مرتبط با فلسفه دین که توسط این انجمن بین‌المللی برگزار می‌شود، خواهد شد. 

 انجمن بین‌المللی فلسفه دین، مهمترین انجمن علمی و جهانی در زمینه فلسفه دین است که با هدف ایجاد مرجعی واحد و بین المللی توسط دکتر «مرگان لاک» تاسیس شد و زیر نظر دانشگاه چارلز استوارت استرالیا فعالیت می‌کند. 

از دیگر اعضای این انجمن می‌توان به انجمن دین استرالیا، انجمن فلسفه دین آلمان، انجمن فلسفه دین ایتالیا، انجمن دین کشورهای اسکاندیناوی و انجمن دین مسیحیان جهان اشاره کرد. 

پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي نيز با داشتن پژوهشكده‌ها و گروه‌هاي تخصصي در حوزه انديشه و معارف علاوه بر پژوهش‌هاي تخصصي در حوزه تأليف و انتشار آثار گوناگون نيز در كنار برپايي نشست‌هاي نقد و بررسي كتاب، فعاليت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها