یکشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۸
پيكر عكاس روزهاي خون و آتش آرام گرفت

پيكر بهمن جلالي،‌ هنرمند عكاس، صبح امروز يكشنبه 27 دي از خانه هنرمندان به سوي قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشييع شد.«روزه‍ای‌ خ‍ون‌، روزه‍ای‌ آت‍ش»‌ گ‍زارش‌ م‍ص‍وری‌ از پ‍ی‍روزی‌ ان‍ق‍لاب‌ اس‍لام‍ی‌ ای‍ران‌، «ع‍ک‍اس‍ی‌ س‍ی‍اه‌ و س‍ف‍ی‍د: راه‍ن‍م‍ای‌ ظه‍ور ف‍ی‍ل‍م‌ و چ‍اپ‌ ع‍ک‍س‌» ب‍ه‌ ک‍وش‍ش‌ ب‍ه‍م‍ن‌ ج‍لال‍ی‌، گ‍ل‍ی‌ ام‍ام‍ی‌ و ک‍ری‍م‌ ام‍ام‍ی‌، «گنج پيدا» و مجموعه عكس «خرمشهر» از آثار منتشر شده اين هنرمندند./

به گزارش خبرگزاري خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در مراسم تشييع پيكر «بهمن جلالي»، اكبر عالمي، اسماعيل عباسي، مهدي فيروزان، آرش حنايي، محمدحسن رجبي، حميد سوري، محسن راستاني و آيدين آغداشلو سخنراني كردند.

در ابتداي اين مراسم، عالمي، منتقد و عكاس، گفت: تمام سلول‌هاي وجودي بهمن جلالي براي معلمي آفريده شده بود.

وي ادامه داد: گنج پيداي عكاسي ايران كه 49 سال به شكل تخصصي و با ثبت نور، لحظات زندگي و بودن را در قاب تصوير درس مي‌داد و ما را به فكركردن وادار مي‌كرد، به سفري دور رفت كه بازگشتي ندارد. 

عالمي افزود: بهمن جلالي هميشه در ياد ما مي‌ماند، گنج پيداي عكاسي ايران ناپيدا نمي‌شود. 

گزارش تكميلي اين مراسم متعاقبا در «ايبنا» منتشر خواهد شد.

جلالي در سال 1323 در تهران به دنيا آمد. وي ليسانس اقتصاد خود را از دانشگاه شهيد بهشتي گرفت. وي بعد از فارغ‌التحصيلي همكاري خود را با قباد شيوا در نشريه‌اي به نام «تماشا» آغاز كرد و در زمينه هنر عكاسي به شهرت رسيد.




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها