جمعه ۲۵ دی ۱۳۸۸ - ۰۸:۰۰
اكبرپور: حفظ شان كتاب مد نظر باشد

مدير مسوول نشر «الف» مشهد درباره طرح تدوین آیین‌نامه اطلاع‌رسانی و تبلیغات کتاب در رسانه‌ ها گفت: كتاب را نبايد مانند يك محصول تجاري تبليغ كرد، بلكه بايد شان كتاب را در نظر گرفت، زيرا از كار فرهنگي انتظاري متفاوت از مبادلات تجاري مي‌رود./

حبيب‌الله اكبرپور در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: بايد كميته كارشناسي تشكيل شود تا كتاب‌هاي كه در رسانه ها به ويژه در رسانه ملي معرفي مي‌شوند، تا حد ممكن كمترين عيب را داشته باشد.

وي افزود: اطلاع‌رسانی و تبلیغات کتاب در رسانه‌ ملي آيين‌نامه دقيقي مي‌خواهد و با كارشناسي و جلسات مكرر مي توان نقايص كار را برطرف كرد، زيرا ممكن است به دليل نقاط ضعف آيين‌نامه كتاب‌هاي كه خوبند، معرفي نشوند؛ همانطور كه در طرح توزيع كتاب در مدارس مشهد، كتاب‌ها سليقه‌اي و بدون در نظر گرفتن كارآمدي آنها انتخاب مي‌شوند.

وي افزود :مشكل ديگر درباره انتخاب كتاب‌ها، مميزي است. مميزي كتاب‌ها بايد با دقت بيشتري انجام شود و در تمام حوزه‌ها به ويژه حوزه دين بايد اطمينان بيشتري وجود داشته باشد.

اكبرپور گفت: اگر كتابي با كارشناسي دقيق در برنامه تلويزيوني معرفي مي‌شود، بايد بر اساس محتوا و ارزش علمي آن باشد، نه آن كه اولويت به انتشاراتي هاي پايتخت داده شود.

معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، براساس آيين نامه اجرايي حمايت از نشر، مصوبه هيات وزيران با نگاه ويژه به موضوع اطلاع رساني و تبليغات در رسانه، در حال تدوين آيين‌نامه اطلاع رساني و تبليغات كتاب در رسانه هاست. تدوین این آیین‌نامه، فرصتي مناسب را براي ناشران سراسر كشور فراهم می‌کند تا نسبت به معرفي و ارايه كتاب‌هاي خود به مخاطبان اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط