شنبه ۱۹ دی ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۷

کتابخانه تحقیقاتی «یوهانس الاسکو» شهر «امدن» آلمان با دریافت بودجه‌ای 4/8میلیون یورویی به وقفه به وجود آمده در فعالیت‌های تحقیقاتی خود پایان داد و از ماه آينده پژوهش‌های خود را از سر می‌گیرد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این کتابخانه و مرکز تحقیقاتی که در دسامبر 2008 در پی از دست رفتن بیش از 6 میلیون یورو بسته شده بود، با تخصیص این اعتبار به استاندارد سابق خود دست خواهد یافت.

مدیر سابق این کتابخانه معتبر که برکنار شده بود، در ماه اکتبر 2009 به اتهام اختلاس از سوی دادگاه محکوم شد، اما وکیل مدافع و دادستان علیه حکم این دادگاه تقاضای فرجام کردند. در این میان این مساله مورد مناقشه است که آیا این مدیر اسبق اجازه فروش اسناد تاریخی این کتابخانه را داشت؟

بودجه جدید این کتابخانه از سوی کلیساهای انجیلی آلمان به این کتابخانه اختصاص یافته زيرا این کتابخانه در پهنه قاره اروپا از مجموعه‌ای منحصر به فرد از متون پروتستانیسم اصلاحی برخوردار است.

در بدو امر براي راه‌‌اندازي اين كتابخانه مبلغ 6 میلیون یورو سرمایه فراهم شده و بقیه هم در آینده در اختیار کارهای پژوهشی و تحقیقاتی قرار خواهد گرفت. این بودجه برای تامین هزینه‌های فعلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و هیات امنای جدید نیز باید برای استخدام پرسنل جدید با یکدیگر به نتيجه برسند.

«توماس بگریش» ريیس امور مالی کلیساهای انجیلی برای تاکید بر اهمیت این کتابخانه پژوهشی گفت: این کتابخانه یک فانوس دریایی برای پروتستانیسم است.

نقطه عطف برنامه‌های سال آتی این کتابخانه 450 سالگی انتشار «تعلیم و دستور مذهبی هایدلبرگ» است که به عنوان مدرک اصلی پروتستانیسم اصلاح‌گرا به شمار می‌آيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها