سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۷
حيدرخان عمو اوقلي در وقايعي از جنس رمان

حسن اصغري كه اين روزها سه رمان را در حال انتشار دارد، از به پايان رساندن نگارش رماني با نام «زايش در وعده‌گاه مرگ» سخن گفت. وي نگاهي به شخصيت تاريخي حيدر‌خان عمو اوقلي، يكي از مبارزان مشروطه را دستمايه نوشتن اين رمان قرار داده است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اصغري درباره رمان تازه خود كه نگارش آن را همراه با رمان «پهلوان در مرداب» به پايان رسانده، گفت: به دليل علاقه‌ام به تاريخ، شخصيت حيدر‌خان عمو اوقلي از وجوهي برايم جذاب بود. در اين رمان بخشي از زندگي خانوادگي و سياسي اين مبارز دوران مشروطه را دستمايه نوشتن قرار دادم.

وي افزود: حيدر‌خان عمو اوقلي، شخصيت مردمي و مبارز دوران مشروطه است كه بعد از مهاجرت به روسيه، به ايران بازگشت و در مبارزات مشروطه شركت كرد.

اين داستان‌نويس افزود: من در اين كار نخواستم بازنگاري تاريخي كنم و اين شخصيت را با تخيل و ادراكات حسي خودم در قالب رمان باز‌آفريني كردم و در نهايت بايد بگويم اين اثر به دليل دغدغه‌هايم نسبت به مسايل تاريخي خلق شد.

نويسنده «خسته‌ها» با اشاره به وجوه ديگر اين رمان توضيح داد: روايت اين كتاب به گونه‌اي ست كه از زمان خودش فراتر رفته و به طريقي از نگاه امروزي به اين شخصيت تاريخي پرداخته شده است.

به گفته اصغري، ناشر اين رمان هنوز مشخص نشده است.

حسن اصغري هم اكنون يك رمان دو جلدي با نام‌هاي «عشق در آداب شكسته» و «روياي عشق در حصار» را در انتظار انتشار داد.

«بارگاه گوساله سامري» نيز نام رمان ديگري از اين نويسنده است كه در انتشارات «آزاد مهر» مراحل انتشار را سپري مي‌كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط