شنبه ۱۲ دی ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۹
آش شله قلمكار «عربلو» براي نوجوانان

«احمد عربلو» نويسند‌ه‌ي طنزپرداز حوزه‌ي كودك و نوجوان، كتاب «عمليات بزرگ» را براي چاپ به ناشر سپرده و در انتظار انتشار آن است.

ايبنا نوجوان: هر وقت اسم «احمد عربلو» را مي‌شنويم، به ياد داستان‌هاي طنزش مي‌افتيم. اما واقعيت اين است كه اين نويسنده، كارهاي جدي هم دارد ـ مثل زندگي‌نامه شهيد مطهري كه در انتشارات مدرسه منتشر شده ـ و البته گاهي هم هوس مي‌كند ابتكارهايي به خرج بدهد! به قول بعضي از نويسندگان: آن‌وقت است كه يك آش شله قلمكار مي‌پزد و اسمش را مي‌گذارد كتاب! مثل كتابي كه به تازگي نوشته و به‌زودي به بازار كتاب مي‌آيد.
 
«عربلو» درباره‌ي كار تازه‌اش به ما گفت: «كتابي دارم به نام «عمليات بزرگ» كه داستاني تصويري (كميك استريپ) دارد. 

ماجرا از اين قرار است كه: بچه‌هاي گردان تخريب در زمان جنگ، مي‌خواهند پلي را در خاك عراق منفجر كنند؛ اما در اين راه با مشكلاتي مواجه مي‌شوند و يكي از افراد گردان، به اجبار، مواد منفجره را به كمرش مي‌بندد و با 7 نفر ديگر شروع به كار مي‌كند.» 

اين فردِ فداكار، شهيد رضازاده بود كه به همراه 5 نفر از اعضاي گروه به شهادت رسيد. امروز فقط دو نفر از آن‌ها زنده‌اند. 

زماني كه «عربلو» بيش‌تر درباره‌ي كتابش توضيح داد، ما فهميديم تصويرگر كتاب، «رشيد كارگر» است و مراحل نهايي كار را مي‌گذراند. «عمليات بزرگ»، به‌زودي از سوي انتشارات «شاهد» منتشر مي‌شود.

«ماجراي امين و اكرم»، «وقتي كه آقاي مدير كارآگاه مي‌شود» و «موش‌هاي بقالي مشهدي حسن» از آثار «احمد عربلو» براي كودكان و نوجوانان به شمار مي‌روند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها