شنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۸
الازهر مصر چاپ کتاب مناقشه برانگیز را متوقف کرد

فرهنگستان پژوهش‌های اسلامی دانشگاه الازهر، چاپ کتاب مناقشه برانگیز درباره مسیحیت را متوقف کرد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران( ایبنا) به نقل از لس‌آنجلس تایمز، «محمد عماره» در کتاب خود که با عنوان «گزارش علمی» منتشر شده، انتقادهاي تندی علیه مسیحیت كرده بود از جمله اینکه گفته بود کتاب مقدس مسیحیان تحریف شده و مسیحیت دینی تعصب‌آمیز است.
 
این موضوع انتقادهاي زیادی از طرف میسحیان، قبطیان و سازمان‌های حقوق بشری مصر برانگیخت، تا جایی که رییس اتحادیه حقوق بشر مصر شکواییه‌ای رسمی علیه «محمد سید طنطاوی» شیخ‌الازهر (به عنوان ناشر کتاب) تنظیم و از وی به دادستانی مصر شکایت کرد.

با این وجود فرهنگستان پژوهش‌های اسلامی الازهر ديروز جمعه در بیانیه‌اي اعلام کرد انتشار این کتاب را متوقف خواهد کرد. در این بيانیه که توسط «علی عبدالباقی» مدیرکل این فرهنگستان منتشر شد، آمده است: ما خواستار پایان لفاظی‌های تندی هستیم که چه از سوی مسلمانان و چه مسیحیان تندرو انجام می‌شود و به همین خاطر الازهر تصمیم گرفته که انتشار کتاب «گزارش علمی» را متوقف کند.

برخی منابع می‌گویند تصمیم الازهر به پیشنهاد نهادهای امنیتی مصر اتخاذ شده تا از برخورد بین مسلمانان و مسیحیان جلوگیری شود. مرکز حقوق بشر الکلیمه مصر در واکنش به این تصمیم الازهر اعلام کرد: باید از این اقدام فوری الازهر قدردانی کرد.این تصمیم به مشکلاتی که می‌توانست انتشار چنین کتابی به وجود بیاورد، پایان داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها