چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۰
شعر زنان عرب و ایرانی بررسی می‌شود

نهمین نشست «انجمن شعر زنان تهران» پنج‌شنبه(26 آذر) در موسسه هنر و رسانه ارديبهشت برگزار مي‌شود. در این جلسه شباهت‌ها وتفاوت‌های میان شعر غاده السمان و فروغ فرخ‌زاد بررسی می‌شوند./

معصومه باغیان مسوول برگزاری جلسات ماهیانه شعر موسسه هنر و رسانه اردیبهشت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره این نشست گفت: زبان عربی یک ویژگی منحصر به فرد دارد. گاهی فاعل و مفعول در یک فعل یک جمله می‌آیند. غاده السمان یکی از زنان شاعر و نویسنده عرب است که این نکته را به درستی در شعرها‌یش به کار گرفته است.

وی ادامه داد: روح شعر او از جنس روح زبان عربی است و توانسته جسارت زن بودن را در شعر وارد کند.

باغیان از فروغ‌ ‌فرخ‌زاد نیز به عنوان یکی از شاعران تاثیرگذار در شعر معاصر یاد کرد و اظهار داشت: در این نشست قصد داریم با مقایسه‌ای میان شعر این دو شاعر زن، به شباهت‌ها و تفاوت‌های شعری آن‌ها پی ببریم.

وی به حضور لیلا کرد‌بچه، کارشناس ادبیات فارسی در این نشست اشاره و اضافه کرد: ناهید یوسفی، غزل تاجبخش، هوروش نوابي و سودابه اميني، دبير كنگره شعر زنان تهران، از اعضاي فعال اين جلساتند كه در نشست‌هاي ماهيانه اين انجمن به طور دایم حضور مي‌يابند.

مسوول برگزاری جلسات ماهیانه شعر موسسه هنر و رسانه اردیبهشت از برگزاری نشست‌های آینده این مرکز با موضوع «شعر ترجمه» خبر داد و یادآور شد: در بخش ديگري از اين نشست‌ها شعرخواني شاعران حاضر در جلسه برگزار مي‌شود و شعر آنان توسط كارشناسان حاضر در جلسه نقد و بررسي خواهد شد.

نشست ماهیانه «انجمن شعر زنان تهران» عصر پنج‌شنبه، (26 آذر) از ساعت 15 و 30 دقیقه تا 17 و 30 دقیقه در موسسه هنر و رسانه اردیبهشت واقع در خیابان سبلان شمالی، خیابان دیلمی، کوچه ترابی، شماره 39 برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط