یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۱
كتاب سرخ يونگ تا آخر بهمن در معرض ديد عموم قرار دارد

«كتاب سرخ كارل گوستاو يونگ : آفرينش يك كيهان‌شناسي جديد» تا 15 فوريه(28 بهمن) در موزه هنر رابين نيويورك در معرض ديد عموم قرار دارد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از نيويورك تايمز، محتواي «کتاب سرخ» کارل گوستاو یونگ، روان شناس و متفکر سويیسی كه پس از 80 سال در معرض ديد عموم قرار گرفته، می‌تواند تفکرات یونگ را به صورتي هر چه عميق‌تر نشان دهد.

يونگ که به خاطر فعالیت‌هایش در روان‌شناسی و ارائه نظریاتش كه با عنوان «روان شناسی تحلیلی» شناخته مي‌شود، اعتباري جهاني دارد و در اين كتاب یادداشت‌هایي را که نتیجه ۱۶ سال پژوهش است ارائه كرده است. 

اين كتاب كه از ماه اکتبر در موزه جدید شهر نیویورک در معرض نمایش قرار گرفته به خط یونگ و دارای نقاشی‌های متعددي براي روشن كردن تحليل‌هاي اوست و اين براي نخستين بار است كه پژوهشگران و عموم مردم قادر به تماشاي آن شده‌اند.

یونگ در سال ۱۹۱۴ و هنگامی که ۳۹ ساله بود و درباره نظریه «رویارویی خود با ضمیر ناخودآگاه» مطالعه مي‌كرد، اين كتاب را نوشت. او در «کتاب سرخ » به خواننده نشان می‌دهد که چگونه دنیای بیرونی و روزمره با عمیق‌ترین لايه‌هاي جهان درونی انسان برخورد می‌کند. او همچنين به وسيله راه‌هایی جديد نشان مي‌دهد كه چگونه این دو جهان بيروني و داخلي در هم مي‌آميزند و بر هم تاثير مي‌گذارند.

کارل یونگ در سال ۱۹۶۱ درگذشت و پس از مرگ او، اين کتاب در خانه مسکونی‌اش در زوریخ باقی ماند و در سال‌هاي بعد به صندوق امانت بانک سپرده شد.

اين كتاب کتابی علمی است كه با هنر در آميخته و مقالاتی ارزشمند را در كنار تذهیب‌هایي نفیس ارائه كرده است. كتاب سرخ كه به خط خود يونگ نوشته شده، در كنار نقاشی‌هايی اسطوره‌ای که با استفاده از قلم مو و با رنگ های قرمز، خاکستری، آبی و سبز شكل گرفته‌اند، مطالب علمي خود را ارائه كرده است.

یونگ در سال ۱۸۷۵ به دنیا آمد و در جريان همکاری‌های نزدیک با فروید نظريات خود را ارائه كرد. اما بعدها از منظر نظریات علمی اختلاف افتاد و موجب جدايي آنها از يكديگر شد. افسردگي شديد ناشي از اين مشكلات موجب خلق نظريه «آرکتایپ» توسط يونگ شد. 

شاگردان و نظريه‌پردازان روان‌شناسي كه از وجود اين كتاب كه در فاصله ۱۹۱۴ تا ۱۹۳۰ نوشته شده اطلاع داشتند و سال‌ها در انتظار مشاهده اين كتاب بودند.

کتاب سرخ کارل یونگ در ۲۰۵ صفحه نوشته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها