شنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۰
آفرینش‌های ادبی در گفتار نبوی مي‌آيد

نویسنده کتاب «آفرینش‌های ادبی در گفتار نبوی» از پايان نگارش این اثر خبر داد و گفت: این کتاب که به ترجمه سه اثر برگزیده سید رضی پرداخته است، در نوبت انتشار قرار دارد._

دکتر محمدمهدی جعفری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: سیدرضی سه کتاب با عنوان «تلخیص البیان عن مجازات القرآن» نگاشته که جلد اول آن تشبیهات و کنایات مختلف قرآن کریم را تشريح كرده و اثر دوم به گردآوري سخنان علي‌(ع) در نهج‌البلاغه‌ پرداخته است.

وی با اشاره به این که کتاب سوم «مجازات النبوی» نام دارد، توضیح داد: این کتاب كه به مجازگویی در مقابل حقیقت و تشبیه پرداخته، به طور کلی جنبه بلاغی و زیباشناسی احادیث پیامبر(ص) را نقل کرده است.

دکتر جعفری با بیان این که «360 حدیث از پیغمبر اکرم(ص) در آثار سيدرضي نقل شده است» یادآور شد: كتاب «آفرینش‌های ادبی در گفتار نبوی» به جمع‌آوري و ترجمه اين احاديث پرداخته است.

وی با تاکید بر این که این اثر بیش از 480 صفحه دارد، تصریح کرد: مخاطبان این اثر، اهالی ادب و افرادی‌اند که دستی در زیباشناسی و علوم بلاغی دارند. ویژگی خاص این کتاب نيز نکات بلاغی و تخصصی آن و استفاده از احاديث پيامبر اسلام(ص) است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط