سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۰
پنجاهمين سالگرد درگذشت كامو با نشر آثار تازه درباره او همراه است

يك نمايشنامه تازه و آثاري درباره زندگي و آثار كامو به مناسبت پنجاهمين سالگرد درگذشت اين نويسنده مشهور فرانسوي به بازار عرضه مي‌شوند./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از لارپ، پنجاهمين سالگرد درگذشت آلبر كامو نويسنده، فيلسوف و روزنامه‌نگار فرانسوي، با عرضه آثاري درباره زندگي و تفكرات او و نيز تجديد چاپ نمايشنامه‌ها و آثار مشهور او همراه خواهد بود.
 
در حالي كه چند هفته پيش پيشنهاد انتقال بقاياي جسد كامو به پانتئون از سوي نيكلا ساركوزي رييس‌جمهور فرانسه با هدف ارج نهادن به مقام او به عنوان يكي از چهره‌هاي پرافتخار قرن بيستم فرانسه با مخالفت‌هاي فراواني از سوي هواداران و فرزندان او مواجه شد، اما كاترين كامو به تازگي با انتشار كتابي به نام «آلبر كامو، تنهايي و همبستگي» كه از سوي انتشارات ميشل لافون منتشر شده، يك ماه پيش از سالگرد مرگ پدر در چهارم ژانويه 1960، به استقبال اين سالگرد رفت. 

دختر نويسنده در اين كتاب درباره مبارزات پدر در ميدان استعمار و رويارويي با مرگ سخن گفته و داستان زندگي و شغل او را در الجزاير  از طريق عكس‌ها و اسناد تاكنون چاپ‌نشده روايت مي‌كند. 

از سوي ديگر آلن ويركوندله در ماه ژانويه (يك ماه ديگر) كتابي با عنوان «آلبر كامو، پسر الجزايري» از سوي انتشارات فايار به بازار عرضه مي‌كند. اين اثر زندگينامه‌اي دقيق و كامل درباره آلبر كامو از الجزاير تا فرانسه است.
 
انتشارات گاليمار، ناشر اصلي آثار نويسنده، نيز در ميان دست خالي نبوده و برخي از آثار او را در سال 2010 در قالب كتاب‌هايي با كاغذهاي كاهي تجديد چاپ مي‌كند. نمايشنامه «عادل‌ها» و «جن‌زدگان» از آثاري اند كه توسط گاليمار در سال 2010 منتشر خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها