یکشنبه ۱ آذر ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۷
كتابي شامل سروده‌هاي طبيعت منتشر مي‌شود

به زودي مجموعه‌ای دو جلدي در برگيرنده سروده‌هاي طبيعت دو دو بخش كلاسيك و نيمايي با گزينش فاطمه راكعي و مقدمه او منتشر مي‌شود.\

راكعي در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) درباره اين كتاب گفت: با توجه به آن‌كه بخش اعظمي از سروده‌هاي شاعران ما در ارتباط با موضوع طبيعت هستند، تصميم به گردآوري اين سروده‌ها در قالب كتابي دو جلدي گرفته‌ام.

وي افزود: هنوز ناشري را براي انتشار اين كتاب برنگزيده‌ام.

راكعي، ریيس نخستين همايش بين‌‌المللي «كارنامه صدساله شعر زنان فارسي‌سرا» بود كه 28 و 29 مهر در دانشگاه الزهرا برگزار شد. وي از انتشار مجموعه مقالات اين همايش در قالب يك كتاب خبر داد و اظهار داشت: از ميان 100 چكيده مقاله و بيش از 60 مقاله كامل، كه به دبيرخانه اين همايش رسيده بود 35 مقاله در داوري‌ها براي ارائه در همايش و انتشار در مجموعه مقالات همايش انتخاب شد. به زودي كتاب مجموعه مقالت اين همايش توسط انتشارات دانشگاه الزهرا منتشر مي‌شود.

وي در ادامه به جريان عميق و آگاهانه شعر زنان اشاره و تصريح كرد: اين جريان متكي بر موازين معنوي و اخلاقي و بر اساس چارچوب‌هاي خانوادگي و شوونات اجتماعي است كه حق‌طلبانه به دنبال احقاق حقوق اجتماعي و خانوادگي خود هستند. به همين منظور همزمان با برپايي همايش «كارنامه صدساله شعر زنان فارسي‌سرا» شب شعري با عنوان «زنان در شعر زنان» برگزار شد و شاعران برجسته با آثار شايسته‌اي در اين برنامه شرکت و نمونه‌هاي از آثار اين چنيني را ارائه كردند.

اين شاعر يادآور شد: با توجه به اين جريان شعري در شعر زنان تصميم دارم در كتابي به نمونه‌هاي عرضه شده شعرهايي از اين قبيل و چهره‌هاي شاخص آن بپردازم. اما هنوز عنوان و ناشر اين كتاب را انتخاب نكرده‌ام.

وي از انتشار مجموعه شعر جديدش با محوريت اجتماع خبر داد و گفت: اين مجموعه قالب‌هاي متنوع شعري را شامل مي‌شود و در كتابي حدود 100 تا 120 صفحه توسط انتشارات موسسه اطلاعات منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط