دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۹
نقد «پبوند شبكه‌اي مسلمانان ميانه‌رو» در فصلنامه مطالعات راهبردي

چهل و سومين فصلنامه مطالعات راهبردي به سردبيري سيد جلال دهقاني فيروزآبادي با صاحب امتيازي پژوهشكده مطالعات راهبردي منتشر و راهي بازار كتاب شده است./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اين فصلنامه دربردارنده مقالاتي درباره مطالعات منطقه‌اي، مطالعات حقوقي، آمريكا و نقد و بررسي كتاب «پبوند شبكه‌اي مسلمانان ميانه‌رو» تاليف «انجل راباسا»ست.

اين فصلنامه همچنين داراي سه نمايه باعنوان‌هاي «نمايه عنوان»،‌ «نمايه موضوعي» و «نمايه پديدآورندگان» است.

در بخشي از مقاله «سياست خارجي دولت دوم جورج و اكر بوش در قبال ايران» تاليف داوود غراياق زندي آمده است: «سياست سد نفوذ، اولين و در عين حال،‌ محور سياست خارجي و امنيتي آمريكا پس از جنگ جهاني دوم تا فروپاشي شوروي در سال 1989 بود. پدر استراتژي سد نفوذ،‌ جورج كنان بود كه شخصيت اصلي در تبيين استراتژيك جنگ سرد به شمار مي‌رفت. كنان،‌ اولين مدير برنامه‌ريزي سياست‌گذاري وزارت خارجه بود و نوشته‌هايش نقشي دايمي در هدايت جنگ سرد داشت.»

همچنين در قسمتي از كتاب «پيوند شبكه‌اي مسلمانان ميانه‌رو» تاليف «انجل راباسا» با ترجمه غلامرضا خسروي آمده است: «پس از حملات 11 سپتامبر در سال 2001 ، اين موضوع كه جريان‌هاي تندرو اسلامي در خاورميانه، تهديدي جدي براي امنيت ملي و منافع آمريكا محسوب مي‌شوند، به طور جدي در دستور كار سياست‌گذاران و دولت‌مردان اين كشور قرار گرفت. دولت بوش در كنار اقدامات نظامي و تجديد نظر در راهبرد نظامي كشورش، خواستار ترويج دموكراسي و آزادي در خاورميانه شد و بخشي از توان سياست خارجي، مالي و فكري دولت خود را معطوف به اين موضوع كرد.»

چهل‌ و سومين شماره فصلنامه مطالعات راهبردي در 228 صفحه و بهاي 20000 ريال از سوي پژوهشكده مطالعات راهبردي روانه بازار كتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط