امين فقيري به مناسبت آغاز هفته كتاب از نقش رسانهها سخن گفت:
قبل از برنامههاي پربيننده كتاب تبليغ شود
رسانههاي عمومي ميتوانند نقش چشمگيري در شناساندن و گوشزد كردن موضوع كتاب داشته باشند و چه خوب است اگر قبل از برنامههاي پربيننده، تبليغ كتاب داشته باشيم./
وي با اشاره به نقش ناشران افزود: ناشران نيز نبايد در چنين موقعيتهايي كتابهاي قديمي خود را براي فروش عرضه كنند. ارايه كتابهاي جديد ميتواند بااقبال بيشتري از طرف مخاطبان مواجه شود و متقاضي كتاب مورد علاقهاش را پيدا كند.
اين داستاننويس با بيان نقش مدارس در جهت نهادينه كردن كتابخواني توضيح داد: در مدارس نيز ميتوان تبليغات خاصي انجام داد و مهمتر از نصب پوستر و تابلو، آشنايي دانشآموزان با نمايشگاهها و بردن آنها در اين مناسبتها به اين مراكز است.
فقيري در پايان درباره نقش رسانه در تعالي كتاب اينگونه سخن گفت: رسانههاي عموميتر و بهویژه تلويزيون، ميتوانند در جلب علاقمندان به كتاب چشمگير عمل كنند. چه خوب است پارهاي تبليغات در حوزه كتاب در تلويزيون انجام شود و برنامهريزيها به گونهاي باشد كه قبل از بخشهاي پربيننده تبليغ براي كتاب داشته باشيم.
نظر شما