یکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۶
قبل از برنامه‌هاي پربيننده كتاب تبليغ شود

رسانه‌هاي عمومي مي‌توانند نقش چشمگيري در شناساندن و گوشزد كردن موضوع كتاب داشته باشند و چه خوب است اگر قبل از برنامه‌هاي پربيننده، تبليغ كتاب داشته باشيم./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، فقيري، داستان‌نويس، برپايي نمايشگاه‌هاي كتاب را در مقاطع مختلف سال امري لازم توصيف كرد و گفت: برگزاري نمايشگاه كتاب امري ضروري است؛ اگر فقط صورتي اداري نداشته باشد. چرا كه كتاب بايد به دست كتابخوان برسد و او بايد كتابي را كه دوست دارد ببيند.
 
وي با اشاره به نقش ناشران افزود: ناشران نيز نبايد در چنين موقعيت‌هايي كتاب‌هاي قديمي خود را براي فروش عرضه كنند. ارايه كتاب‌هاي جديد مي‌تواند بااقبال بيشتري از طرف مخاطبان مواجه شود و متقاضي كتاب مورد علاقه‌اش را پيدا كند. 

اين داستان‌نويس با بيان نقش مدارس در جهت نهادينه كردن كتابخواني توضيح داد: در مدارس نيز مي‌توان تبليغات خاصي انجام داد و مهم‌تر از نصب پوستر و تابلو، آشنايي دانش‌آموزان با نمايشگاه‌ها و بردن آنها در اين مناسبت‌ها به اين مراكز است. 

فقيري در پايان درباره نقش رسانه در تعالي كتاب اين‌گونه سخن گفت: رسانه‌هاي عمومي‌تر و به‌ویژه تلويزيون، مي‌توانند در جلب علاقمندان به كتاب چشمگير عمل كنند. چه خوب است پاره‌اي تبليغات در حوزه كتاب در تلويزيون انجام شود و برنامه‌ريزي‌ها به گونه‌اي باشد كه قبل از بخش‌هاي پربيننده تبليغ براي كتاب داشته باشيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها