دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۹

پنجاه و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد که از 26 اکتبر(4 آبان) آغاز شده بود، دیروز به کار خود پایان داد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) و به نقل از آ.ان.آ، این بار میزان جمعیت بازدید کننده از این رویداد فرهنگی، جهش فوق‌العاده‌ای نسبت به سال‌هاي پيش داشت و تعداد آنها به 140 هزار نفر رسید.

800 ناشر از 24 کشور جهان از جمله ایران، سوئد، ژاپن، کانادا، چین، روسیه، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اتریش، اسپانیا، برزیل و منطقه بالکان در این نمایشگاه غرفه داشتند و بیشتر آنها ضمن ابراز خرسندی از حضور در این نمایشگاه،میزان بازدید مردم را مثبت ارزیابی کردند.

به اعتقاد «آنجلیکو تریپکویک» ريیس مجموعه نمایشگاهی بلگراد، اختصاص فضای بیشتر به نمایشگاه و ساماندهی بهتر وضعیت غرفه‌ها زمینه‌ساز موفقیت بیشتر امسال این نمایشگاه شده است.

وی ادامه داد: گام بعدی ما پس از بهبود وضعیت برگزاری نمایشگاه، تلاش برای قوت بخشیدن به بعد بین‌المللی این رویداد فرهنگي است تا سال آینده شاهد حضور مناطق و کشورهای بیشتری از سراسر جهان در این واقعه فرهنگی باشیم.

با وجود استقبال مناسب مردم از این نمایشگاه، برخی کتابفروش‌های مستقر در غرفه‌ها از وضع فروش راضی نبودند و میزان کم فروش خود را متاثر از بحران اقتصادی جهان می‌دانستند. یکی از ناشران محلی بلگراد در این زمینه گفت: میزان استقبال مردم و فروش کتاب در 3 روز اول برگزاری نمایشگاه چندان رضایت‌بخش نبود ولی در تعطیلات پایان هفته اوضاع کمی تغییر کرد و بازار فروش کتاب به نفع ما رقم خورد.

در این میان در چشم بسیاری از بازدیدکنندگان نیز می‌شد برق شادی را دید. یکی از خریداران کتاب دختری نوجوان بود که ازخریدن مجموعه‌ای کامل از کتاب‌های «استفانی مه‌یر» بسیار راضی و سر حال بود. وی گفت از خواندن کتاب‌هایی درباره خون آشام مانند «گرگ و میش» به شدت لذت می‌برد واز سویی دیگر در این محل توانست بسیاری از کتاب‌های مورد علاقه اش را یکجا و با بهایی مناسب خریداری کند زیرا در روزهای برپایی نمایشگاه، مردم می‌توانستند با تخفیفی ویژه کتاب‌های مورد نیاز خود را بخرند.

مقامات صربستان معتقدند برپایی این نمایشگاه گامی مهم در افزایش میزان سرانه مطالعه در میان مردم این کشور بویژه قشر جوان خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها