دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۷
«يك اديپ يك آنتيگونه» روايتي از دنياي بيرون و درون

«يك اديپ يك آنتيگونه»، نام كتابي از عباس موذن است كه به تازگي توسط نشر «افراز» منتشر شده. نويسنده در اين كتاب بر آن بوده تا موضوعات مورد نظر خود را با نوعي نگاه شهودي و خيالي در قالب رمان بيان كند؛ در حالي كه نگرش انتقادي را نسبت به بخشي از باورهاي خرافي از قلم نينداخته است.

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، «يك اديپ يك آنتيگونه» نام مجموعه داستاني از عباس موذن است كه به تازگي از سوي نشر «افراز» منتشر شده. 

نويسنده در اين مجموعه داستان با طرح اتفاقات مختلف، از زبان راوي داستان‌ها، به بيان طيف وسيعي از موضوعات مختلف اجتماعي و انساني در جامعه امروز و شايد ديروز ما مي‌پردازد كه با مروري بر عقايد سنتي همراه است. 

وي در بخش‌هايي از پرداختن به اين مسايل، نگاهي توصيف‌گر و دروني كه با لحني شهودي درهم‌آميخته را نيز بكاربرده كه فضايي متفاوت را در داستان‌هاي او به وجود آورده است. 

اين در حالي است كه نويسنده تقريبا خود را با رها كردن از بيشتر بازي‌هاي فرمي، در فضايي گزارش‌گونه مي‌يابد كه به خواننده امروز به سرعت قابل انتقال است. 

راوي در بيشتر اين داستان‌ها با حضور در زمان حال در فضاهايي ذهني خود نيز رفت و آمد مي‌كند و وقايع بيروني را با دنياي ذهنيات خود پيوند مي‌دهد.

بخشي از داستان «يك اديپ يك آنتيگونه» اين ‌گونه نوشته شده:

«گناه كار، هركسي ممكن است باشد. ممكن است روزي ابوليلا به خانه برگردد و شبانه با كاردي نه چندان تيز، ‌بالاي رختخواب پدر زنش حاضر شود و سر او را گوش تا گوش ببرد. چه پوستي دارد زير گلوي پيرمرد..» 

«دختر بدون گفتن هيچ پاسخي به آرامي داخل گور دراز مي‌كشد. وقتي خاك رويش مي‌ريزد حتي كوچكترين صدا و عجز و ناله‌اي از او سر نمي‌زند.» 

 نخلي در آسمان، درخت‌هاي خوابيده، سوزن ته گرد و خواب خوش از جمله داستان‌هاي اين كتاب است.

«يك اديپ يك آنتيگونه» نوشته عباس موذن به شمارگان 1000 نسخه از سوي نشر «افراز» منتشر شده.

طراحي جلد ايت كتاب را ياسين محمدي انجام داده است. اين كتاب 133 صفحه‌اي با قيمت 2800 تومان به فروش مي‌رسد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها