یکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۳
كتاب گردشگري كشورهاي عضو اكو منتشر مي‌شود

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي از انتشار كتاب گردشگري كشورهاي عضو اكو خبر داد و گفت: اين كتاب به عنوان يكي از دستاوردهاي حاصل از نشست‌هاي فرهنگي و علمي با كشورهاي عضو اكو محسوب مي‌شود.\

سيدرضا موسوي به تهيه كتاب گردشگري كشورهاي عضو اكو اشاره كرد و به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: با توجه به تاييد كلي نسخه تهيه شده اين كتاب از سوي ايران، تصميم بر آن شده است تا كشورهاي عضو، پس از مطالعه بخش‌هاي مرتبط به خود و رفع نواقص، محصول تهيه شده را برا ي چاپ نهايي و توزيع ميان اعضا آماده كنند.

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي گفت: قزاقستان، قرقيزستان، تركمنستان، پاكستان، تركيه، افغانستان، ازبكستان، تاجيكستان، آذربايجان و ايران كشورهاي عضو اكو هستند كه در اين كتاب اطلاعات گردشگري آن‌ها گردآوري خواهد شد.

به گفته موسوي، در اين كتاب، مسايل مهم هر كشور، صنايع‌دستي، واحد پول، مسايل سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي جاده ابريشم، آثار و نقشه‌هاي معماري، جاذبه‌هاي گردشگري و... كشورهاي عضو اكو ارايه مي‌شود تا گردشگران به آساني بتوانند به موارد مورد نظر خود دست يابند.

وي در ادامه راه‌اندازي خبرگزاري كشورهاي عضو اكو را نيز به عنوان پيشنهادي ديگر از سوي ايران، برشمرد و گفت: در راستاي رونق گردشگري و آشنايي كشورهاي عضو اكو با جاذبه‌ها و قابليت‌هاي يكديگر، جديدترين اخبار و اطلاعات مربوط به اين صنعت مي‌توانند در خبرگزاري گفته شده، منعكس شوند.

وي در شرح چگونگي اجرايي شدن طرح خبرگزاري گردشگري كشورهاي عضو اكو يادآور شد: اعضاي اكو مي‌توانند با ارسال اخبار و گزارش‌هاي خود به ايران، درباره موضوع گردشگري، منبع خبري قدرتمندي براي ساير رسانه‌هاي فعال در اين حوزه فراهم كنند.

وي با بيان اين‌كه راه ابريشم به عنوان محور ارتباط دهنده كشورهاي عضو اكو مطرح شده گفت: اين محور مي‌تواند از چهار جهت كشورهاي همسايه و عضو را به يكديگر پيوند زند تا از طريق برنامه‌ريزي و تعريف برنامه‌هاي فرهنگي متنوع، رشد گردشگري و افزايش آمار ورودي را در پي داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط