شنبه ۹ آبان ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۵
لزوم آشنايي با خيرين مدرسه‌ساز در كتاب‌هاي درسي

دبير آيين نكوداشت خيرين مدرسه‌ساز با تاكيد بر اين كه تأليفات و كتاب‌ها نقش موثري در آشنايي مردم با سنت وقف و اقدامات خيرين دارند، عنوان كرد: آوردن زندگي‌نامه خيرين مدرسه‌ساز در كتاب‌هاي درسي و آشناسازي كودكان و نوجوانان با اين افراد، تأثير فراواني در گسترش ديدگاه‌هاي نيكوكارانه دارد.

سيد محمدمهدي حسيني در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين كه در كتاب‌هاي درسي اشاراتي به خيرين و اقدامات آنها شده است، عنوان كرد: اين مطالب بايد هر سال به روز شوند و زندگي‌نامه خيرين نيز در سال‌هاي مختلف در كتاب‌هاي درسي گنجانده شود.

وي با اشاره به اين كه از طريق يك كتاب با خيرين مدرسه ساز آشنا شده است، يادآور شد: قبل از مطالعه كتاب «چهره‌هاي ماندگار» هيچ اطلاعاتي درباره اين افراد نداشتم، اما با خواند اين كتاب، دريچه‌اي تازه رو به سوي دنياي ذهنم گشوده شد.

حسيني با بيان اين كه «كتاب‌هاي مختلفي درباره زندگي‌ خيرين نگاشته شده است»، خاطرنشان كرد: هيچ رسانه‌اي به اندازه كتاب در ايجاد انگيزه و همچنين آشنايي مردم با خيرين، زندگي و اهداف آنها موثر نيست.

دبير آيين نكوداشت خيرين مدرسه‌ساز يادآور شد: مراسم رونمايي از نشان طلايي و نقريه‌اي خورشيد خيران صبح فردا(يك‌شنبه دهم آبان ماه) همراه با نشست خبري آيين نكوداشت خيرين مدرسه ساز در راستاي توسعه‌ ادبيات وقف و مدرسه‌سازي برگزار مي‌شود.

وي در پايان اظهار داشت: اين مراسم با حضور مدير آموزش و پرورش منطقه 10، رييس فرهنگسراي انديشه و رييس جامعه‌ مدرسه‌ساز در مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران برپا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط