جمعه ۸ آبان ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۲

بیش از 50 نامه ناشناخته متعلق به «راینر ماریا ریلکه» شاعربزرگ آلمانی که از سال 1875 تا 1926می‌زیست، توسط انتشارات «پندراگون» شهر «بیلفلد» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان،به گفته «گونتر بوتکوس» ناشر این نامه‌ها، این کتاب این امکان را به ما می‌دهد تا نگاهي ژرف و گسترده به روح این شاعر بياندازيم. 

«ریلکه» در این نامه‌ها برای دوست و همکار خود «هرتا کونیگ»، درد ممنوعیت نوشتن و اندوه روحی پس از جنگ را برملا کرده است. این نامه‌ها در فاصله زمانی سال‌های 1914 تا 1921 به رشته تحریر درآمده‌اند. «ریلکه » در این سال‌ها دوره بسیار بدی از زندگی‌اش را پشت سرمي‌گذاشت. دلیل این امر تنها وضعیت بد اقتصادی و خدمت در نظام بر خلاف میل باطنی‌اش نبود بلکه بحران کاری و ممنوعیت نوشتن نيز بود. 

این نامه‌ها که در آرشیو ادبی «مارباخ» به دست آمده‌اند نشان دهنده دوستی و اعتماد عمیق میان این شاعر بزرگ و این نویسنده جوان است و به گفته ناشر این نامه‌ها، مطالبی که در این نامه‌ها به رشته تحریر درآمده از شخصیت آسیب پذیر «ریلکه» نشات گرفته است.
 
آثار تازه کشف شده «راینر ماریا ریلکه» شاعر بلند آوازه کشور آلمان به همت «تئو نتلر» گردآوری و در قالب کتابی با عنوان «راینر ماریا ریلکه؛ نامه‌هایی به هرتا کونیگ 1914 تا 1921» منتشر شده‌اند.

این کتاب 192 صفحه‌ای 90/16 یورو قیمت دارد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها