شنبه ۹ آبان ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۲
«فيه مافيه» منتشر مي‌شود

توفيق سبحاني، تصحيح و تعليقات جديدي از «فيه مافيه» را بر اساس نسخه خطي موجود در كتابخانه آرامگاه مولانا در قونيه تا پايان آبان توسط انتشارات كتاب پارسه روانه بازار نشر مي‌كند.\

سبحاني در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) درباره اين تصحيح گفت: اين تصحيح بر اساس نسخه خطي قرن هفتم متعلق به كتابخانه آرامگاه مولانا در قونيه صورت گرفته است و علاوه بر تعليقاتي كه پيش‌تر، بديع‌الزمان فروزانفر در تنها تصحيح موجود از اين اثر انجام داده است، من نيز تعليقاتي به آن اضافه كرده‌ام.

وي اشاره كرد: بخش نمايه اين كتاب نيز از ديگر ويژگي‌هاي تصحيح جديد است. همچنين معاني برخي لغت‌ها و معرفي اشخاص از ديگر بخش‌هاي اين كتاب به شمار مي‌رود.

«فيه ما فيه» مجموعه تقريرات مولانا جلال‌الدين محمد بلخي، کتابی به نثر فارسی با موضوع نقد و تفسیر عرفان است.

اين كتاب شامل یادداشت‌هایی از سخنان مولانا در مجالس و محافل مختلف ‌است که توسط مريدان مولانا نوشته مي‌شده و  طي 30 سال فراهم آمده است.

نثر اين كتاب ساده و روان است و درون‌مايه‌اي از مطالب عرفاني، ديني و اخلاقي دارد. در این کتاب اشاراتی که نشان‌دهنده حضور شمس تبریزی در آن مجالس است، ديده مي‌شود.

سه اثر منثور مولوی «فیه مافیه»، «مکتوبات» و «مجالس» هستند. از میان این سه اثر منثور، تنها اثر به‌قلم مولانا، «مکتوبات» است. «فیه مافیه» و «مجالس»، گفته‌ها و آموزه‌هایی هستند که مولانا بیان می‌کرده و پیروان او آن‌ها را می‌نوشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط