چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۲
ماندلا بر کتاب دیکتاتور آفریقای مرکزی،مقدمه نمي‌نويسد

«نلسون ماندلا» ريیس جمهور سابق آفریقای جنوبی و مظهر مقاومت اين كشور، نوشتن مقدمه‌اي بر کتاب دیکتاتور آفریقای مرکزی را به شدت تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از «تلگراف» «نلسون ماندلا»، ريیس جمهور سابق آفریقای جنوبی ادعای ريیس جمهور کنگو مبنی بر اینکه مقدمه‌ای بر کتاب او نوشته است را یک «ادعای نادرست و غلط» دانست.

اخیرا کتابی از «دنیس ساسو نگوسو» ريیس جمهور کنگو با عنوان «صحبتی صریح برای آفریقا» منتشر شده که روی جلد آن نقل قولي از ماندلا مبنی بر تحسین ريیس جمهور کنگو به عنوان «یکی از بزرگ‌ترین رهبران آفریقایی ما» خودنمایی می‌کند. این در حالی است که «بنیاد نلسون ماندلا» می‌گوید: «آقای ماندلا نه این کتاب را خوانده و نه مقدمه‌ای بر آن نوشته است . ما این سوءاستفاده بی‌شرمانه از نام آقای ماندلا را محکوم می‌کنیم و اقدامی مناسب در برابر آن اتخاذ خواهیم کرد».

بنیاد نلسون ماندلا در ژوهانسبورگ با موضع‌گیری علیه این خبر گفت : «آقای ماندلا با درخواست‌های زیادی برای نوشتن مقدمه و نقدي بر کتاب‌ها مواجه بوده اما او یک سال قبل اعلام کرد که دیگر به این درخواست‌ها پاسخ نمی‌دهد».

آنچه سبب شد تا این خبر مهم جلوه کند این است که در اذهان بسياري اين سوال مطرح شد كه نلسون ماندلا رهبر مبارزه با آپارتاید و نخستين ريیس جمهوری که با انتخابی آزادانه در آفریقای جنوبی به ریاست جمهوری رسید، چگونه از دیکتاتوری که حدود سه دهه قبل با کودتا به قدرت رسیده است حمایت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها