چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۴
چین مي‌خواهد امسال در انتشار کتاب رکورد بشکند

چین سعي دارد تا در حوزه فروش كپي‌رايت کتاب رکوردشکنی کند و آثار بيشتري را به زبان‌هاي ديگر منتشر كند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایزان( ایبنا) به نقل از خبرگزاری شینهوا، بیش از 200 ناشر از کشور چین در نمایشگاه فرانکفورت که چند روز پيش به کار خود خاتمه داد، امتياز حدود 10 هزار عنوان کتاب مختلف را فروختند. «لیو بینجی» وزیر امور چاپ و نشر چین با اعلام این خبر، پیش‌بینی کرد که حق کپی‌رایت کتاب‌های چینی در سال جاری به رکورد 2000 برسد.

«گروه انتشاراتی چین» یکی از غول‌های بزرگ چاپ و نشر در این کشور که شامل چندین انتشارات مختلف است، به تنهایی بیش از 426 عنوان کتاب مختلف به نمایشگاه کتاب فرانکفورت آورده بود که بسیاری از آنها احتمالا قابليت ترجمه به زبان‌های خارجی و فروش خارجی را دارند.

« لی پنگی» معاون گروه انتشارتی چین در این باره گفت: ما بیش از 100 کتاب یارانه‌دار به نمایشگاه آورده بودیم که پنج کتاب «تاثیرات یان دان بر گلچین‌های ادبی»، «تاریخ تمدن چین»، خاطرات یان جیانگ با عنوان « ما سه نفر» و دو کتاب تصویری دیگر درباره تاریخ چین نیز جزو آنها بود. همه این 5 کتاب ویژه نمایشگاه ترجمه شده بود.

« تان یو» رییس انتشارت و رسانه فونکس نیز گفت که گروه انتشاراتی چین قصد دارد کپی‌رایت 50 کتاب چینی را به کشورهایی که زبان چینی ندارند، بفروشد. فونکس به تنهایی بیش از 360 عنوان کتاب به نمایشگاه فرانکفورت آورده بود که بیشتر آنها مربوط به فرهنگ مردمی چین، هنر، راهنمای مسافرتی و طب چینی بود.

انتشارت «جیلی» نیز که منتشر کننده کتاب کودکان است در شکوفایی بازار کتاب چین نقش به‌سزایی دارد و 91 کتاب از 21 سری مختلف را به نمایشگاه فرانکفورت آورده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها