جمعه ۲۴ مهر ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۷
روايتي درباره اقشار متفاوت شهري

«متولد ماه جغد»، نام مجموعه داستاني از آزاده محسني است كه در انتشارات «ققنوس» مراحل پاياني انتشار را سپري مي‌كند. اين مجموعه روايتي از دل مشغولي‌هاي نويسنده از زبان اقشار متفاوتي از آدم‌هاي شهري امروز است._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، آزاده محسني از مراحل پاياني انتشار مجموعه داستان «متولد ماه جغد»، در انتشارات «ققنوس» خبر داد. 

وي كه مجموعه داستان جديدش را روايتي از زبان آدم‌هاي امروز شهري با دغدغه‌هاي خاص خودشان دانست، گفت: شخصيت‌هاي اصلي اين مجموعه داستان هم زن و هم مرد هستند. در اين كار سعي داشته‌ام داستان‌ها از زبان افراد و آدم‌هاي متفاوت در هر گروه سني و با هر موقعيتي بيان شوند؛ چرا كه درصدد بودم تا نگاهي انسان‌شناسانه را مد نظر داشته باشم.

محسني توضيح داد: وقايع اين كتاب نيز در شهر تهران اتفاق مي‌افتد؛ در حالي كه از تهران در هيچكدام از داستان‌ها نامي برده نشده است. 

وي با اشاره به وجوه ديگر اين كتاب افزود: داستان‌های اين مجموعه با رويكردي اجتماعي و تا حدودي روانشناسانه خلق شده‌اند كه در آنها مسايل زندگي آدم‌هاي شهري به فراخور زندگيشان در قالب داستان مطرح شده است.
 
«متولد ماه جغد»، ‌دربرگيرنده 8 داستان كوتاه است.

«زخمه بر ساز شني»، «راحله خيس بود»، «يكي از اين دوشنبه‌ها بود»، «برادرم بار دارد» و «متولد ماه جغد»، نام چند داستان اين مجموعه است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها