دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۸ - ۲۳:۱۸
روز شعر و ادب فارسی گرامی‌داشته شد

ضیافت گرامی‌داشت روز شعر و ادب فارسی، امروز دوشنبه ۱۳ مهر توسط موسسه خانه کتاب، با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد در هتل لاله تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این ضیافت شام که از ساعت ۱۹ عصر امروز، دوشنبه ۱۳ مهر، برگزار شد،‌ دکتر محسن پرویز، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی شجاعی‌صائین مدیرعامل موسسه خانه کتاب (موسسه میزبان این ضیافت)، علی اوجبی، معاون فرهنگی این مرکز و دیگر مدیران این موسسه، در جمع اهالی فرهنگ، شاعران، ادبیان و دبیران و خبرنگاران گروه‌های فرهنگی و ادبی برخی از رسانه‌ها حضور یافتند.

۲۷ شهريور مصادف با درگذشت سيد محمد حسين بهجت تبريزي متخلص به شهريار، شاعر معاصر ایرانی، به عنوان روز شعر و ادب فارسي نام گرفته است. پیش از این قرار بود این مراسم ۲۵ شهريور برگزار شود که به دلیل هم‌زمانی با ماه مبارک رمضان به امروز موکول شد.

در این ضیافت که با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد، دکتر محسن پرویز، معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد، علی‌اکبر اشعری، رییس کتاب‌خانه ملی،‌ دکتر مصطفی ذاکری، زبان‌شناس، عبدالعلی دستغیب، نویسنده، پرویز بیگی حبیب‌آبادی، شاعر، و چند تن دیگر از ادیبان و شاعران به سخنرانی کوتاه دوستانه یا شعرخوانی پرداختند.

دستغیب نیز که سخنرانی‌اش در این نشست بیشتر از دیگران به طول انجامید، موسسه خانه کتاب را یکی از فعال‌ترین مراکز فرهنگی کشور دانست و تصمیم برای بزرگداشت روز و شعر ادب فارسی و برگزاری نشستی دوستانه را که به تعامل و نزدیکی اهل فرهنگ بیانجامد، ستود.

وی همچنین زبان فارسی را یکی از پرقابلیت‌ترین زبان‌های جهان در ادبیات دانست و در گرامی‌داشت روز شعر و ادب فارسی گفت: شاعران ما به عمق هستی نفوذ کرده و ابعاد زندگی را کاویده‌اند. ایشان موجب تبلور فرهنگ و استواری آن شده‌اند.

مشروح گزارش سخنرانی‌ها و شعرخوانی‌های انجام شده در این ضیافت متعاقبا توسط «ایبنا» منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط