دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۲
رییس ستاد ارتش دانمارک در واکنش به چاپ کتاب جنجالي استعفا مي‌کند

رییس ستاد مشترک مشترک ارتش دانمارک در واکنش به انتشار کتابی که ادعا شده اطلاعات محرمانه نظامی در آن فاش شده، استعفا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از آسوشیتدپرس، «اسلوت جارگنسن» روز یکشنبه اعلام کرد برای بازسازی اعتماد عمومی به نیروهای نظامی دانمارک از سمت خود استعفا خواهد کرد.

تصمیم رییس ستاد ارتش دانمارک برای استعفا بعد از آن صورت می‌گیرد که فاش شد «جاسپر بریتز» رییس فناوری اطلاعات دفاعی دانمارک در انتشار نسخه عربی کتاب جنجالي «تفنگدار: همراه با نخبگان در جنگ» نقش داشته است.

این کتاب توسط یکی از سربازان سابق نیروهای ویزه ارتش دانمارک نوشته شده و به تشریح ماموریت‌های نیروهای ویزه ارتش دانمارک در عراق می‌پردازد. نیروهای مسلح دانمارک چند روز قبل سعی کردند از طریق شکایت به دادگاه جلوی انتشار این کتاب را که ادعا می‌شود اطلاعات محرمانه را فاش کرده بگیرند ولی دادگاه دانمارک رای به توقیف کتاب نداد.

«سورن گید» وزیر دفاع دانمارک معتقد است ترجمه عربی این کتاب که به تازگی منتشر شده می‌تواند به عناصر طالبان برای حمله به نیروهای دانمارکی حاضر در افغانستان کمک کند.

اسلوت جارگنسن روز یکشنبه در بیانیه‌ای که منتشر کرد گفت : حوادث اخیر آشکارا اعتماد جهانی به نیروهای دفاعی را تضعیف کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها