یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۵
نخستين كتابخانه هوشمند يزد راه‌اندازي مي‌شود

تا پايان سال جاري، نخستين كتابخانه هوشمند (RFID) استان يزد در كتابخانه امام علي(ع) فعاليت خود را آغاز مي‌كند._

مدير كل كتابخانه‌هاي استان يزد با اعلام اين خبر به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: امسال با صرف 300 ميليون ريال اعتبار كتابخانه «امام علي(ع)» يزد به سامانه RFID مجهز مي‌شود. راه‌اندازي اين كتابخانه هوشمند با 15 هزار نسخه كتاب با هدف ارتقاي كيفيت خدمت‌رساني كتابخانه‌ها صورت مي‌گيرد.

سيد محمدحسن علايي خاطرنشان كرد: روش كار در اين سامانه به گونه‌اي است كه مراجعان در تمام ساعات شبانه‌روز با داشتن كارت عضويت و وارد كردن كد اختصاصي خود، مي‌توانند وارد كتابخانه شوند و تمام عمليات درخواست، ذخيره و جست‌وجوي كتاب را از طريق تك‌هاي RFID تعبيه شده داخل شيرازه‌ها انجام دهند. 

وي همچنين گفت: شبكه‌اي كردن كتابخانه‌ها، ‌وجين كردن و جايگزيني منابع تازه و به روز و راه‌اندازي كتابخانه‌هاي تخصصي كودك و نوجوان به نام «مرحوم مهدي آذريزدي» در كنار تمام كتابخانه‌هاي عمومي محور برنامه‌هاي اين اداره كل در سال جاري است.

خبر ديگر از استان يزد اين كه: پايگاه اطلاع‌رساني «يزد فردا»، از راه‌اندازي کتابخانه‌های باز در مساجد يزد به همت کانون مساجد اين شهرستان خبر داد. هدف از اين اقدام، ترویج فرهنگ کتابخوانی در مناطق محروم این استان اعلام شده است.

از ابتداي سال جاري، تعداد كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد يزد از 105 به 150 باب رسيده است.

اهدای تفاسیر قرآن كريم به موسسه‌هاي قرآنی و کانون‌های مساجد و اجرای طرح تلاوت نور، تجهیز کتابخانه‌هادر مساجد و توزیع بیش از 50 هزار نسخه کتاب از جمله فعاليت‌هاي كانون مساجد يزد در سال جاري بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط