دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۰
حضور ايران در نمايشگاه بين‌المللي كتاب تركمنستان

چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب و آثار چاپي تركمنستان با عنوان «كتاب، راه همكاري و ترقي» با حضور رايزني فرهنگي كشورمان طي سه روز در عشق آباد برگزار شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در اين نمايشگاه كه با شركت 74 شركت از 25 كشور برگزار شد، رايزني فرهنگي ايران نيز با اختصاص يك غرفه و ارايه محصولات فرهنگي توليدي رايزني كه بيش از يكصد عنوان كتاب و مجله بود، حضور داشت. 

روسيه با حضور 25 شركت انتشاراتي، بزرگترين ارايه‌ كننده محصولات فرهنگي در اين نمايشگاه شناخته شد و ايران نيز با حضور هفت شركت به‌نام‌هاي اقبال، سپاس، نوين تاك، رضوان، شيميا تصوير، گرافيك كاري سار و صامد در اين نمايشگاه حضور يافت. 

در روز افتتاحيه نمايشگاه «كتاب راه همكاري و ترقي» معاون‌ رييس جمهور در امور فرهنگي و گردشگري و ميراث فرهنگي كشور ميزبان، رييس مجلس تركمنستان و عده‌اي از وزيران و سفيران ساير كشورها با حضور در غرفه رايزني و بازديد از كتاب‌ها و مجلات منتشر شده، تقاضاي برخي از كتاب‌ها از قبيل «ترجمه قانون اساسي به زبان تركمني»، ترجمه «ديوان كامل مختومقلي» به زبان تركمني و كتاب «حجاب» اثر شهيد مطهري و ... را داشتند.

به گفته مسوول غرفه رايزني فرهنگي ايران در نمايشگاه «كتاب، راه همكاري و ترقي» غرفه ايران از شلوغ‌ترين و پرمراجعه‌ترين غرفه‌ها در نمايشگاه بود و هيچ‌گاه خالي از بازديدكنندگان نمي‌ماند.
 
در مراسم پاياني نمايشگاه «كتاب، راه همكاري و ترقي» نيز غرفه رايزني جمهوري اسلامي ايران به عنوان بهترين غرفه طبقه اول شناخته شد و لوح تقديري توسط وزير انتشارات تركمنستان تقديم رايزني فرهنگي شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط