چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۲
سرگذشت قانون اساسی در ایران، فرانسه و آمریکا

رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان با همکاری معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کتاب «سرگذشت قانون اساسی در سه کشور ایران، فرانسه و آمریکا» را به خط سیریلیک چاپ و منتشر كرد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، این کتاب به قلم محمد زرنگ برای نخستين‌بار زمستان سال 1384 توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی ایران منتشر شد و در شمار موضوعات «طرح تدوین تاریخ انقلاب اسلامی» قرار گرفت. 

مرکز اسناد انقلاب اسلامی ایران در مقدمه کتاب اين آورده است:
«مطالعات مقایسه‌ای از آن جهت که افق دید خواننده را گسترش و زوایای متعددی را در مسیر تحقیق می‌گشاید، اهمیت فراوانی دارد. از مسیر این‌گونه منتخبات، می‌توان وجوه تشابه و تقارن مقوله‌ تحت بررسی را در چند قلمرو زبانی یا مکانی مقارنه و مقایسه کرد. 
با بهره‌گیری از چنین تحقیقاتی می‌توان کلیه متغیرها و عوامل تأثیرگذار را کشف کرد تا نتیجه‌ تحقیق ازشمولیت و اتفاق بیشتری بر خود داده باشد.»

موضوع این کتاب سرگذشت قانون اساسی در کشورهاي ایران، آمریکا و فرانسه است و در واقع مقایسه و مقارنه‌ اين كشورها به شمار مي‌رود.

با وجود اين كه قانون اساسی در سه کشور مذکور سرگذشت متفاوتی داشتند، در عین حال پاره‌ای از ویژگی‌ها و محورهای مشترک بین آنها قابل شناسایی است. 

اين کتاب توسط «فیروز نبی‌اف» به خط سیریلیک برگردان شد و در 500 نسخه به چاپ رسيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط