یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۱
«زوج درماني» و «گروه درماني» در نوبت انتشار

خدابخش احمدي، نويسنده و مترجم كتاب‌هاي روان‌شناسي دانشگاهي از ترجمه دو اثر براي دانشجويان مقطع كارشناسي ارشد خبر داد. اين آثار در دو حوزه روان‌شناسي باليني و خانواده دسته‌بندي مي‌شوند.\

احمدي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، با بيان اين‌كه كتاب «زوج درماني» حاصل تلاش 25 محقق و روان‌شناس علوم اجتماعي و خانواده است، اظهار داشت: اين اثر با نظارت «مايكل هاروي»، استاد مشهور دانشگاه‌هاي آمريكا منتشر شده و تئوري‌‌ها و كاربردهاي آن در روند درماني بيماران را شامل مي‌شود.

وي ادامه داد: اين كتاب براي دانشجويان مقطع كارشناسي ارشد رشته روان‌شناسي و مشاوره خانواده تدريس مي‌شود و مراحل مختلف كار با مراجعه‌كننده و بيمار را گام به گام شرح مي‌دهد.

احمدي با اشاره به برخي از مباحث اين اثر گفت: دانشجو در مقاطع مختلف تحصيلي خود بايد با مفاهيم و مواقع بحراني مختلف زندگي پيش از زناشويي و پس از آن آشنا باشند، به همين دليل در 24 فصلي كه براي اين كتاب در نظر گرفته شده است،‌ هر يك از اين بخش‌ها به تفكيك بيان شده‌اند.

وي تصريح كرد: بررسي زندگي زناشويي در برهه‌هاي مختلف زماني مانند پيش از ازدواج، دوران نامزدي، پس از ازدواج، زندگي زوجين با يك فرزند، زندگي زوجين با دو فرزند، زوج‌هاي سالمند و مشكلات روان‌شناختي و رفتاري زوجين از جمله مباحث مطرح شده در اين كتاب است.

اين نويسنده مقالات روان‌شناسي، از اعتياد، خيانت، مشكلات اقتصادي و طلاق به عنوان ديگر موضوعات اين اثر نام برد و افزود: اين كتاب هم‌اكنون ترجمه شده و به زودي از سوي انتشارات «دانژه» منتشر خواهد شد.

احمدي در بخش ديگر سخنان خود از ترجمه كتاب «گروه درماني» تاليف «ادوارد جاكوب» خبر داد و اظهار داشت: اين كتاب نيز به چگونگي تشكيل گروه، رهبري گروه، كانون‌هاي تمركز در هر گروه و راه‌هاي جذب اعتماد در ميان افراد مي‌پردازد.

وي تصريح كرد: اين اثر دربردارنده مطالب مفيد و كاربردي براي دانشجويان مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد در رشته‌ روان‌شناسي باليني است.

به گفته احمدي، اين كتاب نيز در آستانه فصل زمستان از سوي انتشارات سمت بر ويترين كتابفروشي‌ها قرار مي‌گيرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها