شنبه ۴ مهر ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۵
نمايشگاه کتاب گوتنبرگ سوئد برگزار شد

بیست و پنجمین دوره نمايشگاه کتاب گوتنبرگ با برپایی بیش از 850 غرفه از 30 کشور از جمله نمایندگی فرهنگی ايران و انتشارات بین‌المللی الهدی دوم مهرماه آغاز به‌كار كرد. اين نمايشگاه يك هفته ادامه خواهد داشت.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، نمایشگاه بین‌المللی کتاب گوتنبرگ از مهمترین رویدادهای فرهنگی شمال اروپا و به‌ویژه حوزه کشورهای اسکاندیناوی است كه از سال 1985 در هفته آخر سپتامبر با حضور ناشران، نویسندگان و فرهنگ دوستان از سراسر جهان در شهر گوتنبرگ سوئد برگزار می‌شود. 

در اين دوره از برگزاري نمايشگاه، حضور ایرانیان مقیم سوئد، ایرانشناسان و دوستداران فرهنگ و ادب ایران از کشورهای مختلف در غرفه ایران بسیار چشمگیر است.

علاوه بر غرفه‌های کتاب، برگزاری سمینارها و کنفرانس‌های فرهنگی ـ ادبی، اعطای جوایز ادبی و تالارهای بحث و گفت‌وگو، از جمله برنامه‌های جنبی نمایشگاه گوتنبرگ‌ به شمار مي‌روند. 

برگزاری 442 کنفرانس و بیش از 800 سخنرانی فرهنگی، علمی و سیاسی از جمله برنامه‌های نمایشگاه امسال به حساب مي‌آيند. 

اين نمایشگاه هرسال با یک موضوع که اغلب معرفی فرهنگ و ادب یک کشور است، برگزار می‌شود. امسال معرفی کشور اسپانیا موضوع این نمایشگاه است. 

بیست و پنجمین دوره نماشگاه کتاب گوتنبرگ هر سال مهمانانی از سراسر دنیا دارد که از جمله آنها می‌توان به برندگان جایزه نوبل و وزرای فرهنگ کشورهای مختلف و همچنین نویسندگان برتر جهان در موضوعات گوناگون اشاره کرد. 

این نمایشگاه به دلیل برگزاری در شهر گوتنبرگ که به عنوان «پایتخت فرهنگی اسکاندیناوی» معروف است و نزدیکی آن به کشورهای آلمان و نروژ، با استقبال گسترده‌ای از سوی علاقه‌مندان کتاب از کشورهای مختلف مواجه می‌شود و از نظر کارشناسان، محل مناسبي برای معرفی فرهنگ کشورها به یکدیگر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط