شنبه ۴ مهر ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۴
نویسنده مانیفست القاعده استرالیا به 9 سال حبس محکوم شد

یک کارگر سابق خطوط هوایی استرالیا روز جمعه به جرم چاپ یک کتاب جیبی درباره نحوه ساخت بمب، ترور و سرنگون کردن هواپیماها به 9 سال حبس محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بلال خزعل» که گفته می‌شود جزو سلفی‌های استرالیایی است متهم به این است که مسلمانان را از طریق این کتابچه ترغیب کرده که خود شخصا دست به جهاد بزنند.

خزعل در ژوئن سال 2004 نیز به خاطر چاپ کتابی به زبان عربی با عنوان «مقررات قانون جهاد : احکام قضایی کوتاه و دستورالعمل سازمانی برای جنگجویان و مجاهدین علیه کفار» دستگیر شده بود.

کتاب جدید و 110 صفحه‌ای خزعل 39 ساله مشتمل بر لیست تروری است که «جورج بوش» رییس جمهور و «جورج تنت» رییس سابق سازمان سی.آی.ای آمریکا نیز در آن قرار دارند.

مطبوعات محلی استرالیا معتقدند خزعل تحت آموزش طالبان و بن‌لادن قرار داشت و از رهبران القاعده استرالیا محسوب می‌شود. دستگیری او به فاصله یک سال بعد از محکومیت او در بیروت به جرم طراحی عملیات علیه فروشگاه «مک دونالد» بیروت انجام می‌شود. «مگان اتام» قاضی دادگاهی که خزعل را محکوم به حبس کرده کتاب او را راهنمای آموزش تروریسم نامیده است. 

این کتابچه دستی در حالی آموزش جهاد در اسلام را در سطح فردی مطرح می‌کند که بیشتر علمای مسلمان جهاد را امری حکومتی و مستلزم حکم شرعی می‌دانند که با مباحث تروریستی جاری در داخل گروه‌هایی مانند القاعده کاملا متفاوت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها